Jag värmer aldrig upp. Skrattar åt pappa när han frågar om jag inte ska värma upp innan lopp och sånt
Men så verkar mina ben osv hålla väldigt bra för just löpning, har aldrig blivit skadad eller känt att jag haft förslitningar eller så.
Springer alltid fortast och bäst första 2km, sen är 3-4km jätteseg och tung. (Jag har testat att få bort den där tunga känslan genom att värma upp innan men det gör bara att det blir ännu segare)
Tänker att alla nog är olika och därmed måste hitta bästa sätt för sig själv att värma upp/ladda inför pass. Testa massa olika sätt och hitta ditt
För mig är det alltså inte fysiskt jag måste ladda upp/ värma upp. Snarare psykiskt. Min hjärna är extremt bra på att streta emot inför träning och det värsta är när jag påbörjar träning utan att ha laddat upp och kalibrerat hjärnan rätt från början. Jag kan börja träningen ändå men hjärnan är på "meh/fysatan vad jobbigt - mode" och då funkar det inte överhuvudtaget. Det är då jag springer långt under mitt normaltempo, det är då jag tappar all form av hållning och kanske sittspringer eller springer och bromsar med fötterna i varje steg. Även i styrketräning blir resultatet uselt - kan jag en normal dag göra 10x3 repetitioner i någon övning, kanske jag bara kan göra 3x1 och sen "dör" hela kroppen och musklerna ger upp.