Blötlägg över natten i kaliumnitrat.
Oj. Salpeter?
Går det ens att köpa som privatperson?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blötlägg över natten i kaliumnitrat.
Oj. Salpeter?
Oj. Salpeter?
Givetvis?
https://www.santamariaworld.com/se/produkter/salpeter/
Mvh hon som saltar och röker eget kött
Inte samma sak, Santa Marias är salpeter natriumnitrat. Det ska vara kaliumnitrat till fröna. Vilket kan vara lite besvärligt att få tag på i större mängd...
Blir det någon skillnad när man har sådär på höjden än direkt på marken?
Väldigt snyggt oavsett !!Det tror jag inte. Mest väldigt bekvämt.
Ja, jag insåg det nu. Men båda kallas salpeter? Högst förvirrande.
Lite hjälp. Om det står på påsen att en knöl ska planteras på 10 cm djup är det då nederändan eller överändan som ska vara på det djupet? Bilden antyder nederändan men det blir ju skumt eftersom det kan vara olika storlek på olika knölar och det är ju överändan som är den 'fasta' punkten
Ursprungligen sattes den här längs ett staket, nu finns den lite överallt och växer som ett besvärligt ogräs. Jag hade satsat på att försöka hitta en rimligt svagväxande och taggfri sort (om det finns?) om jag skulle odla björnbär.Hmm, det "råkade" följa med en björnbärs-planta när jag handlade hundmat
Men var vill den bo? Mot ett plank i sol eller friväxande med en spalje? Hur har ni björnbär växer och vad är bra/dåligt?
Taggfri ska den vara, svagväxande vet jag inte. Så den beter sig som hallon mao?Ursprungligen sattes den här längs ett staket, nu finns den lite överallt och växer som ett besvärligt ogräs. Jag hade satsat på att försöka hitta en rimligt svagväxande och taggfri sort (om det finns?) om jag skulle odla björnbär.
Det är väl så de ser ut när de blommar?