Trädgårdstråd 2020, del 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite hjälp. Om det står på påsen att en knöl ska planteras på 10 cm djup är det då nederändan eller överändan som ska vara på det djupet? Bilden antyder nederändan men det blir ju skumt eftersom det kan vara olika storlek på olika knölar och det är ju överändan som är den 'fasta' punkten
 
Lite hjälp. Om det står på påsen att en knöl ska planteras på 10 cm djup är det då nederändan eller överändan som ska vara på det djupet? Bilden antyder nederändan men det blir ju skumt eftersom det kan vara olika storlek på olika knölar och det är ju överändan som är den 'fasta' punkten

Ingen aning. Jag häver ner dem på ungefärligt djup, det får de vara nöjda med. Min killgissning är toppen på löken.
 
IMG_20200425_134827_415.webp

Lite av dagens trädgårdsjobb. Vi har inte så mycket brännässlor för här är så magert så man får faktiskt leta efter dem. :D Jag brygger gödningsvatten så detta fyllde jag på i en tidigare laddning. Luktar blä, så det verkar fungera. ;)
 
Hmm, det "råkade" följa med en björnbärs-planta när jag handlade hundmat :angel:
Men var vill den bo? Mot ett plank i sol eller friväxande med en spalje? 🤔 Hur har ni björnbär växer och vad är bra/dåligt?
Ursprungligen sattes den här längs ett staket, nu finns den lite överallt och växer som ett besvärligt ogräs. Jag hade satsat på att försöka hitta en rimligt svagväxande och taggfri sort (om det finns?) om jag skulle odla björnbär.
 
Ursprungligen sattes den här längs ett staket, nu finns den lite överallt och växer som ett besvärligt ogräs. Jag hade satsat på att försöka hitta en rimligt svagväxande och taggfri sort (om det finns?) om jag skulle odla björnbär.
Taggfri ska den vara, svagväxande vet jag inte. Så den beter sig som hallon mao?
Vi köpte hallonplantor för länge sedan som inte skulle reva sig - HA HA säger jag bara!! Det existerar inte :meh:
 
Alltså, vad har hänt i vår häck? Det är en häggmispelhäck, men vad är den där lelle utstickaren med röda blad och vita blommor? Jag kan ingenting om sånt här, ska tilläggas!

Bild 1:

94404575_1828054627336209_3037819218725699584_o.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
493
Senast: Jahopp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
25 26 27
Svar
520
· Visningar
14 566
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 161
Senast: zassoo
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp