Tack så mycket för svaret. Precis vad jag ville höra. Då vågar jag mig på att så framåt helgenSå du. Det du nämner tål kyla, utom potatisen. Spenat blir t.o.m. bättre i kyla än när det är för varmt. Den går i blom när det är för varmt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack så mycket för svaret. Precis vad jag ville höra. Då vågar jag mig på att så framåt helgenSå du. Det du nämner tål kyla, utom potatisen. Spenat blir t.o.m. bättre i kyla än när det är för varmt. Den går i blom när det är för varmt.
Tål sockerärter kyla? Försöker navigera råden och de är så olika. På påsen står det sådd tidigt, direkt när jorden reder sig. Jag tycker att vi är där nu så jag sådde i pallkrage på lunchen. Men nu blev jag osäker, de flesta verkar vänta i maj med sådd på friland? Det beror på vädret såklart, och jag förväntar mig bakslag, men de kan ju komma även i maj. La på fiberduk och kommer ha den på om det blir kallt såklart.
Vinbär?Ähum, ett av höstens fynd som ännu inte blivit planterad har tappat bort sin lapp och jag inte komma på vad det kan vara
Några idéer? Visa bifogad fil 49444
Älskar magnoliorMin magnolia blommar
Visa bifogad fil 49455
Åååh, de är så vackra! På vägen till jobbet finns det ett gammalt stenhus (duh!) som har en Magnolia som liksom klättrar upp längsmed fasaden, runt dörren och fönstren på framsidan. Det är helt fantastiskt på våren!Min magnolia blommar
Visa bifogad fil 49455
Här också! Men jag har ingen anng om vad det är. Jag 'glömde' ju märka mina krukor. Ehum.
Visa bifogad fil 49375
Gissar på blomman att det är en annuum iaf
Kan man flytta blommande lökblommor? Det är lättast att se var dom finns när dom blommar
Mina vita Scillor behöver en annan växtplats.
Jag har förodlat majs inomhus. Nu börjar dom närma sig en höjd på 50 cm.
Vågar jag slänga ut dom? Bor i zon 2.
Hur stort är det?En av mina odlingsdrömmar blev sann i förrgår. Är en bekant som i många år (minst 15) lånat en bit mark för potatis och jag har inte haft hjärta att skicka bort han för att jag blivit intresserad av att odla.
Men nu slipper jag att brottas med hård lerjord för den bekanta sa i förrgår att han inte kommer odla mer här.
Nu flyttar min odling till denna plätt
Visa bifogad fil 49472
Det som syns i ena hörnet är växthus och kallbänk ( som jag använder redan), även rinnande vatten som har egen brunn och marken är jätte fin att odla i även där det växer gräs då det bara är att ta bort gräset och sedan fint under. Är även soligt läge, lite för soligt egentligen för växthuset.
Ska fortsätta att sätta upp staket idag så inte vildsvin, rådjur och höns kommer åt.
I år blir det halva det som inte har gräs jag kommer odla på, så blir det mer och mer så småningom.
Nästa 1500m2Hur stort är det?