Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här också! Men jag har ingen anng om vad det är. Jag 'glömde' ju märka mina krukor. Ehum.Visa bifogad fil 49366
Årets första chili! En d’Espelette
Basilika kan man föröka genom att ta sticklingar och sätta i vatten tills de får rötter och sen plantera, fungerar det med mynta också? Jag har blivit helt galen i mynta och vill ha ett helt hav att gå och plocka av men hittar bara pepparmynta att så och jag vill ha grönmynta.
Sätt den i jord direkt med en plastpåse över krukan.Basilika kan man föröka genom att ta sticklingar och sätta i vatten tills de får rötter och sen plantera, fungerar det med mynta också? Jag har blivit helt galen i mynta och vill ha ett helt hav att gå och plocka av men hittar bara pepparmynta att så och jag vill ha grönmynta.
Basilika kan man föröka genom att ta sticklingar och sätta i vatten tills de får rötter och sen plantera, fungerar det med mynta också? Jag har blivit helt galen i mynta och vill ha ett helt hav att gå och plocka av men hittar bara pepparmynta att så och jag vill ha grönmynta.
VälkommenOdlingsnovis här! Har en yta framför min altan där jag skulle vilja ställa några pallkragar och odla lite. Riktningen är sydväst och kragarna skulle få sol större delen av dagen och förmodligen ganska vindstilla. Bor i Göteborg så växtzon 2 om det spelar någon roll.
Vill gärna odla något som går att äta och/eller blommar fint. Vill gärna så direkt i kragarna, inte förså inne (det kanske är för sent i vilket fall?). Tacksamt om det jag odlar inte kräver alltför mycket skötsel.
Tänker mig smultron, morötter,sallad, lite örter. Hur ska man kombinera ätbart/inte ätbart?
Vad lägger man i botten på kragen så att det inte växer upp gräsmatta/ogräs igenom? Räcker det att fylla upp med vanlig planeringsjord eller behövs gödsel också? Isf vilken sort?
Ja ni hör, jag har inte odlat förut så ge mig alla era bästa tips
Åh, det låter som att du är i samma situation som jag. Har en plätt på ca 40 m2 framför altanen som är i sydvästligt läge. Jag har ställt ut två dubbla pallkragar med wellpapp i botten (har en nyanlagd trädgård och det växer en hel del kvickrot i trädgården så jag vågar inte chansa att inte ha något i botten). Sedan har jag fyllt dem med 5 säckar planteringsjord var, och ska fylla i ytterligare en säck kogödsel och en säck jord per pallkragar i samband med att jag sår.Odlingsnovis här! Har en yta framför min altan där jag skulle vilja ställa några pallkragar och odla lite. Riktningen är sydväst och kragarna skulle få sol större delen av dagen och förmodligen ganska vindstilla. Bor i Göteborg så växtzon 2 om det spelar någon roll.
Vill gärna odla något som går att äta och/eller blommar fint. Vill gärna så direkt i kragarna, inte förså inne (det kanske är för sent i vilket fall?). Tacksamt om det jag odlar inte kräver alltför mycket skötsel.
Tänker mig smultron, morötter,sallad, lite örter. Hur ska man kombinera ätbart/inte ätbart?
Vad lägger man i botten på kragen så att det inte växer upp gräsmatta/ogräs igenom? Räcker det att fylla upp med vanlig planeringsjord eller behövs gödsel också? Isf vilken sort?
Ja ni hör, jag har inte odlat förut så ge mig alla era bästa tips