De flyttas BÄST "in green". Dvs nuKan man flytta blommande lökblommor? Det är lättast att se var dom finns när dom blommar
Mina vita Scillor behöver en annan växtplats.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De flyttas BÄST "in green". Dvs nuKan man flytta blommande lökblommor? Det är lättast att se var dom finns när dom blommar
Mina vita Scillor behöver en annan växtplats.
Tack för precis det svar jag ville ha!De flyttas BÄST "in green". Dvs nu
Suck jag har inte vetat att pärlhyacinter är invasiva. Planterade i akt och mening att ha lite
.Visa bifogad fil 49394
Du har sannolikt rätt. Suck."Lite vårlökar" är en oxymoron. Dessutom är det en helt orimlig ståndpunkt!
Du har sannolikt rätt. Suck.
Men var i helvete gör jag av de som jag måste gräva bort?
Det finns inte en möjlighet i världen att jag slänger dem i soptunnan.
Kanske i gräsmattan? Bland krokus och puschkinia.
Tänkte ställa samma fråga, också nöjd med svaret! Tänker gräver upp tulpaner ur gräsmattan som bara blommade första året. Ha dem i kruka istället. Hur gör man på vintern med kruktulpaner? Ska jag gräva ner dem i krukan? De är ju hett byte för rådjuren så bäst är väl att fortsätta alltid ha dem i kruka.De flyttas BÄST "in green". Dvs nu
Jag har vitkål på gödselstacken den har satt sig själv där så då får den skylla sig själv om det blir en frostnattSådd av kål på friland eller pallkrage. Hur modig kan man vara? Köpte fiberduk igår så det finns att täcka. Små plantor ska klara en lätt frostnatt vad jag förstått? Eller bör jag så dem inomhus, det känns sent?
Kanske olika för olika sorter? Har både huvudkål och bladkål dock ej asiatisk sådan.
Så du. Det du nämner tål kyla, utom potatisen. Spenat blir t.o.m. bättre i kyla än när det är för varmt. Den går i blom när det är för varmt.Åh, det låter som att du är i samma situation som jag. Har en plätt på ca 40 m2 framför altanen som är i sydvästligt läge. Jag har ställt ut två dubbla pallkragar med wellpapp i botten (har en nyanlagd trädgård och det växer en hel del kvickrot i trädgården så jag vågar inte chansa att inte ha något i botten). Sedan har jag fyllt dem med 5 säckar planteringsjord var, och ska fylla i ytterligare en säck kogödsel och en säck jord per pallkragar i samband med att jag sår.
Bor i zon 3 (tror jag) så har inte vågat direktså något ännu. Än så länge är det ner till +3 på nätterna här och känns inte som att risken för frost är över riktigt ännu. Hade tänkt så sockerärtor, sallad, spenat, potatis och morötter. Ska sätta några jordgubbsplantor också.
En del blommor ska planteras också men där köper jag plantor istället för att så. Detsamma med kryddor.
Har ett gäng tomater som jag sått för ett par veckor sedan och de ska jag sätta i krukor på altanen.
Tål sockerärter kyla? Försöker navigera råden och de är så olika. På påsen står det sådd tidigt, direkt när jorden reder sig. Jag tycker att vi är där nu så jag sådde i pallkrage på lunchen. Men nu blev jag osäker, de flesta verkar vänta i maj med sådd på friland? Det beror på vädret såklart, och jag förväntar mig bakslag, men de kan ju komma även i maj. La på fiberduk och kommer ha den på om det blir kallt såklart.Så du. Det du nämner tål kyla, utom potatisen. Spenat blir t.o.m. bättre i kyla än när det är för varmt. Den går i blom när det är för varmt.