Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är jättedålig på att ta raster när jag jobbar hemifrån, har jag insett.Alltså det här med att jobba hemifrån är verkligen inte så pjåkigt. Får massor gjort både på jobbet och i trädgården. Nästan varje rast är jag där ute och antingen bara tittar och njuter eller får något jobb gjort. Att plocka fram sekatören och bara klippa lite döda grenar, flytta på saker som ser skräpigt ut, så lite grann, rensa lite grann, gräva lite här och lite där. Det är så enkelt. Flera projekt på gång och alla löper framåt.
Får dessutom ork, energi och idéer. Från "neeeej låt oss enbart ha enklast möjligast!" till att orka tänka ut en rabattform och dess innehåll. Och ha lust att göra det ordentligt med kant och allt så inte gräset vandrar in.
Igår fick jag en fantastiskt idé till en ätlig rabatt där vi planterar persikoträdet, med kanske en björnbär och jordgubbar som marktäckare. Känns fint att orka få idéer och se dem genomförbara. Tänk att man inte behöver gå ner i tid, bara man slipper jobbpendling samt kan nyttja raster på ett annat sätt.
Samma här om det är enstaka dagar, och solen inte skiner. Nu däremot jobbar jag som vanligt med raster och lunchpaus. Idag skruvade jag på gångjärn på drivbänkens lock så det är enklare att öppna!Jag är jättedålig på att ta raster när jag jobbar hemifrån, har jag insett.
Nej, för tidigt ännu (säger jag spontant utan att kolla). Det är ju risk för väl kyliga nätter fortfarande.
Här är det också torrt. Både små och stora magasin under det normala. Var liknande förra våren och bevattningsförbud under sommaren. Torrt även om det inte alls var i klass med 2018, vår kommun var förra året torrast i länet. Kommer väl påverka odlingsmöjligheterna även i trädgården tänker jag.@Sel Yay najs! Har ni också haft ovanligt torrt alltså? Här står det regn tis-ons och lör-sön. Lite grann men alltid något. Står också lokala skurar ikväll men ingen mm på prognosen. Snustorrt ute här med.
Vi fick ju så himla mycket nederbörd i vinter men efter några veckors torka är redan de små magasinen påverkade. Små magasin i mitt område ligger dock nära det normala nivåerna ännu, vi befinner oss inte i de värsta områdena med regnskugga.
@Sel Yay najs! Har ni också haft ovanligt torrt alltså? Här står det regn tis-ons och lör-sön. Lite grann men alltid något. Står också lokala skurar ikväll men ingen mm på prognosen. Snustorrt ute här med.
Vi fick ju så himla mycket nederbörd i vinter men efter några veckors torka är redan de små magasinen påverkade. Små magasin i mitt område ligger dock nära det normala nivåerna ännu, vi befinner oss inte i de värsta områdena med regnskugga.
Plus att de bor där du hade dom tidigare-Jordärtskockorna bor där de ska bo.
Ja det är verkligen ett risky projekt. Jag har grävt djuuuupt och krattat igenom jorden.Plus att de bor där du hade dom tidigare
Vilken härlig grönska!Det är en UNDERBAR dag ute idag så jag har ställt ut chilisarna för lite härdning och frisk luft. Första parkett!
Och såhär stora var de detta datum ifjol.
Visa bifogad fil 49485
Suck. Haha det blev mycket blåklint.
Har börjat bereda plats för dom men det är ett pussel.
Trodde aldrig att jag skulle ha sådan tur som jag haft med sådden första året jag sår.
Det enda som inte tagit sig är Habaneron.
Habanero (chinense) är en svår chili, de kan vara svårgrodda. C. annuum är betydligt lättare.
Har några fröer kvar. Har du något tips på hur man får dom att gro så tar jag tacksamt emot dom.