Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan iallafall peka ut en maskros till vänster i bildenFörbered er för bildbomb på ogräsrabatt
Visa bifogad fil 48314
Jag ser ingen större skillnad på tidigare bilder och de här. Tycker det är svårt att kunna se bladform och växtsätt. NÄRbild hade varit bättre
Jag trodde detta var närbilderKan du inte ta närbilder @TeamLundVer ? Det kommer bli mycket lättare då om det är typ närbild på en växt i taget.
Utgå ifrån bilden du hade från när det var nyplanterat och rensa bort allt annat? Det du planterat verkar ju inte ha spridit sig utan kommer i sina prydliga grupper. Det gröna krafset utmed husväggen hade jag rensat bort.Jag trodde detta var närbilder
Jag återkommer
Jag har tänkt tanken - vilken TUR att jag har en trädgård2020 kanske blir året när jag har en fin trädgård, alla agilitytävlingar och husbilsresor inställda Så nu har maken gett sig på mossan i stenläggningen på framsidan, och jag förbereder för flytt av stefanandror och plantering av plymspireor och dvärgsyren. Rosor flyttades i höstas och de ser ut att ha överlevt Hittade förresten att jag hade planterat en Philadelphus Coronarius förr året
Hoppas på en fin trädgårdssommar
Jag har tänkt tanken - vilken TUR att jag har en trädgård
I år av alla år så kommer det intresset att vara guld värt
Vi som har trädgård och gillar att pyssla med den kommer inte att känna av någon isolerings-tristess, vi har inte tid...
Det var en intervju med en större plantskole-ägare på P4 som sa att i år har deras försäljning redan ökat markant trots att det är tidigt på säsongen och att det var betydligt fler yngre personer som kom och handlade - Kul tycker jag!
Jag har tänkt tanken - vilken TUR att jag har en trädgård
I år av alla år så kommer det intresset att vara guld värt
Vi som har trädgård och gillar att pyssla med den kommer inte att känna av någon isolerings-tristess, vi har inte tid...
Jag gör, efter bästa förmåga. Gick en fölkhögskolekurs i fjol i småskalig regenerativ odling och pluggade permakultur och natural farming/korean natural farming.Är det någon här som håller på med permakultur/skogsträdgård?
Jämför närbildJag trodde detta var närbilder
Jag återkommer
Vilken vacker mur med mossan, jag hade inte heller flyttat den. Men jag hade nog haft som utgångspunkt att hugga ner allt vad jag kunde av rosorna, om det går att gräva av någonting i nederkanten så är det ju bättre än inget.
Jag har ingen erfarenhet av att döda nyponrosor, så det finns säkert andra som har mer koll här. Men jag undrar om det inte är uttröttning som gäller, kapa allt som går när det kommit upp en bit och som sagt allt som är möjligt att komma åt av rötterna om så bara en liten del. Möjligen då i kombination med täckning?
Nää, det var fel svar. Fel fel fel. Förutom det där med mor som lyckats, det gillar jag. Häcken är ca 40 meter och har inte hållts efter på minst 10 år...Vresros är hopplöst att bli av med. Det handlar om att nöta ut den. Klipp av allt som kommer direkt det visar sig så rötterna svälter ihjäl. Räkna inte med att bli av med den det här året och knappast nästa heller. Det går dock mor min har dödat en.
Det som är bakom muren borde väl gå att gräva bort iallafall till viss del. Ja det kommer komma tillbaka men det hela handlar om att nöta ut den och ju mer du kan skada den ju lättare går det. Tänk på att alla rotbitar måste bort där du gräver för den är som kvickrot och börjar spira från små skitsaker, iofs lättare att dra upp skitbitarna om man är snabb än de meterlånga rötterna.Nää, det var fel svar. Fel fel fel. Förutom det där med mor som lyckats, det gillar jag. Häcken är ca 40 meter och har inte hållts efter på minst 10 år...