De blir bara raka spiror inga stora blad som behöver breda ut sig.Varför så många fler luktärtor? Gror de sämre eller växer annorlunda?
Sådda 8 sådana igår, nu börjar jag ju genast fundera på om jag borde slänga resten av fröna i jord bums
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De blir bara raka spiror inga stora blad som behöver breda ut sig.Varför så många fler luktärtor? Gror de sämre eller växer annorlunda?
Sådda 8 sådana igår, nu börjar jag ju genast fundera på om jag borde slänga resten av fröna i jord bums
De blir bara raka spiror inga stora blad som behöver breda ut sig.
Go for it! Luktärter kan man plantera rätt tätt utomhus sedan, de bryr sig inte.Ah, då kanske jag vågar peta ner några fler frön i de krukorna då!
Får inte plats med fler krukor på min lilla odlingabricka nu, så jag vill ju gärna maximera de jag har!
https://ceciliawingard.se/odlingsrad-luktarter/ Cecilia som är lite av en guru sår massor tätt tätt i krukor som hon sedan ställer ut.Ah, då kanske jag vågar peta ner några fler frön i de krukorna då!
Får inte plats med fler krukor på min lilla odlingabricka nu, så jag vill ju gärna maximera de jag har!
Namnam! Jag ska försöka hinna ta upp och plantera om en del av mina små ramslöksbäbisar, började med tre plantor men de har förökat sig finfint nu! Visserligen klarar de sig bra själva, men det finns bättre platser att växa på än ut i gräsmattan - där jag och andra går och trampar ner dem lite för ofta...
Elaka bönor!Jag var precis ut för att titta till mina bönor.
De har inte kommit upp än.
Jag var precis ut för att titta till mina bönor.
De har inte kommit upp än.
Igår runt lunch.När var det du sådde?
Squash eller pumpa?Har ni något bra tips på hur man bäst samplanterar klättrande sockerärt med andra grödor för maximalt nyttjande av ytan? De kommer ju skymma ganska mycket så andelen sol nere vid backen blir väl inte enorm. Rotfrukter borde väl gå bäst, som inte behöver få en massa sol på någon frukt ovan jord?
Eller kan man samplantera med icke klättrande, buskformiga, bönor/ärter?
https://ceciliawingard.se/odlingsrad-luktarter/ Cecilia som är lite av en guru sår massor tätt tätt i krukor som hon sedan ställer ut.
Men GUD vad tråkigt! Går det att göra något åt eller är det bara att gilla (ogilla) läget?Jaha. Nu har provsvaren för koloniområdet kommit. HÖGA halter bly på hela området. Vi får inte gräva i jorden. Barn får inte vistas i området. Hundar får inte vistas i området. Och vi får så klart inte odla på området.
Jävla skitår detta!
Smart! Pumpa blir nog enbart på gödselstacken i år, eller möjligtvis vertikalt i trädgårdslandet. Men squash är ju perfekt!Squash eller pumpa?
Luktärtor ÄR rangliga sorgliga exemplarJag sådde fyra olika sorter enligt dessa råd häromdagen och är så spänd på resultatet! Luktärtor är verkligen min favoritblomma men förra årets sådder resulterade bara i rangliga, sorgliga exemplar som jag kasserade. Får ge dem lite mer kärlek och omsorg i sommar.
Vi har en lång (ca 10 meter) spaljevägg in mot grannarna som jag tänkte skall få bli mer eller mindre täckt med luktärtor i sommar
Men GUD vad tråkigt! Går det att göra något åt eller är det bara att gilla (ogilla) läget?
Förbered er för bildbomb på ogräsrabatt
Visa bifogad fil 48314