Bild vid planteringen
Kan ni hjälpa mig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bild vid planteringen
Jag har lärt mig såhär: perenner sitter fast, ogräs gör det inte. Det fungerar faktiskt rätt bra! Är jag osäker så avvaktar jag.
Behöver nog en närbild?
Fixar i morgon.Behöver nog en närbild?
Gröna blad i klunga finns detmånga av
Pollinering.Jag sitter fast i tankarna. Vad skulle ni vilja läsa ett vetenskapligt pm om inom den gröna sektorn?
Det ljusare gröna som växer upp som typ amaryllisblad är troligen dagliljor, det mörka precis bakom kanten är nog också något du vill ha kvar. Det som växer runt dagliljan till vänster skulle jag utifrån denna bild, lite för dålig skärpa på bladen, tro är ogräs.Jag behöver hjälp.
Jag har jättesvårt att se vad som är ogräs och inte i denna rabatt
Visa bifogad fil 48269
LavendelFlyttade till hus den 1/2 och försöker inventera trädgården..vad kan detta vara? Klippte ner alla långa, torra pinnar som hade små torkade blommor (?) Längst upp..Visa bifogad fil 48280
Jordgubbar skulle jag sägaOch dessa blad tycker jag mig känna igen..Kan det vara jordgubbe/smultron? Noll koll..hahaVisa bifogad fil 48281
Den var så enkel så tom jag klarade av den.Flyttade till hus den 1/2 och försöker inventera trädgården..vad kan detta vara? Klippte ner alla långa, torra pinnar som hade små torkade blommor (?) Längst upp..Visa bifogad fil 48280
Haha hade en liten aning om det! Tack! Då är nästa fråga om jag gjorde fel som klippte ner alla pinnar?Den var så enkel så tom jag klarade av den.
Nej,det gör jag varje år om jag orkar.Haha hade en liten aning om det! Tack! Då är nästa fråga om jag gjorde fel som klippte ner alla pinnar?
Toppen, tack!Nej,det gör jag varje år om jag orkar.
Min mycket omhuldade ramslök är på g!
Jag behöver lite hjälp, och detta måste vara rätt plats att ställa frågan.
Jag har en lång rad med nyponrosor som växer bredvid/ovanför en stenmur. De skjuter rotskott i enorma mängder, bla i muren. Jag vill ha bort dem. Men hur? Gräva går inte om jag inte ska flytta muren, och det hade jag inte tänkt... Täcka, funkar det? Och hur många år tar det? Som bonus växer det också massor av nässlor i buskarna, de får också gärna stryka med.
Visa bifogad fil 48282
Vresros är hopplöst att bli av med. Det handlar om att nöta ut den. Klipp av allt som kommer direkt det visar sig så rötterna svälter ihjäl. Räkna inte med att bli av med den det här året och knappast nästa heller. Det går dock mor min har dödat en.Jag behöver lite hjälp, och detta måste vara rätt plats att ställa frågan.
Jag har en lång rad med nyponrosor som växer bredvid/ovanför en stenmur. De skjuter rotskott i enorma mängder, bla i muren. Jag vill ha bort dem. Men hur? Gräva går inte om jag inte ska flytta muren, och det hade jag inte tänkt... Täcka, funkar det? Och hur många år tar det? Som bonus växer det också massor av nässlor i buskarna, de får också gärna stryka med.
Visa bifogad fil 48282
2-3 brukar jag sätta i varje fyrkant. 5 för luktärtorna. Plantera om när andra bladparet kommit upp.