Akta dig!Upptäckte i morse att jag fått inhysningar. Två små vitsippor har letat sig in i trädgården på något mystiskt vis
vitsippor är invasiva, så om några år kommer hela trädgården att vara ett vitsippshav om våren....
Hemskt öde
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Akta dig!Upptäckte i morse att jag fått inhysningar. Två små vitsippor har letat sig in i trädgården på något mystiskt vis
Det blir mindre och mindre kvar på glasverandan och mer och mer ute i trädgården. Men plötsligt började jag fundera - vart har egentligen mina kronärskockor tagit vägen? De är bara borta!
Efter ett tag fick jag fram ett vagt minne av att jag kanske planterat ut dem, vid kortsidan på ridbanan. Bara det att jag förra veckan fick en idé - jag testade om det gick att köra upp för slänten med gräsklipparen, och det gjorde det. Jag har alltså troligen planterat dem och sedan kört över dem med gräsklipparen. Smart.
som ivrig odlare med infall måste man ha gott minne...Det blir mindre och mindre kvar på glasverandan och mer och mer ute i trädgården. Men plötsligt började jag fundera - vart har egentligen mina kronärskockor tagit vägen? De är bara borta!
Efter ett tag fick jag fram ett vagt minne av att jag kanske planterat ut dem, vid kortsidan på ridbanan. Bara det att jag förra veckan fick en idé - jag testade om det gick att köra upp för slänten med gräsklipparen, och det gjorde det. Jag har alltså troligen planterat dem och sedan kört över dem med gräsklipparen. Smart.
Det borde vara spöstraff till vissaHan som ägde huset innan säljarna hade gjort en jättefin damm i trädgården med vattenväxter och fina buskar och blommor. Säljarna har schaktat igen den och till och med låtit markduken ligga kvar under backen...
Det borde vara spöstraff till vissa
Ha inte för bråttom med trädgården, låt den ta tid och lust istället för måsten
Större lust att vara i trädgården än att renovera hus, det som är problemet haha
Det är kul att sambon är lika engagerad som mig när det gäller växter och trädgård. Det finns ett uppväxt orört hörn i trädgården där gräset inte är klippt, finns några träd (och MASSOR med sly!! de ska bort) där vi ska arrangera med bärbuskar, små gångar med flis, lite fina växter osv.
Istället för trädgårdsland ska vi köra med pallkragar. Såg ett så himla fint arrangemang på en visning vi var på. Där hade dem flis på hela backen, staket runt, lite klängerväxter upp på de högre staketdelarna och sen odlingar i pallkragar. Det kommer att bli i ett annat hörn av trädgården. Längre än så har vi inte kommit och det är MYCKET utrymme kvar att hitta på kul saker på.
Sambons krav på bärbuskar är blåhallon. Vad ska man mer ha? Vinbär, hallon, krusbär?
Jag har planterat blåbär, krusbär,svarta vinbär, hallon och björnbär. får se om jag får plats med mer.