Gud vad smart, har aldrig hört talas om faktiskt, men det är ju en helt superb lösning! Hur funkar det i praktiken, är det ledningar framdraget till tomten då eller? @athena_arabians
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gud vad smart, har aldrig hört talas om faktiskt, men det är ju en helt superb lösning! Hur funkar det i praktiken, är det ledningar framdraget till tomten då eller? @athena_arabians
Häftigt, väldigt smart initiativ som sagt! @athena_arabians
Det är det jag känner också, kommer bli fasansfullt dyrt men alternativet är att växterna torkar ihjäl.Ja, alla hushåll häromkring har kommunalt vatten så det skulle bli svindyrt att använda det i trädgården. Jag är mycket nöjd med föreningen.
De kan bli stora träd! Jag vet en del som är ca 10 m höga och grova och yviga. Vår "pinne" är över 4 meter hög, men vi planterade den ju förra året, så den har inte hunnit bredda sig så mycket än.På tal om magnolior... Jag känner mig smått naiv nu efter att jag åkte genom stan tidigare idag. De vackra magnolierna har jag bara sett som typ buskar på ca två meter i höjd, men de kan alltså bli stora träd?! Eller var det solglasögonen som lurade mig?
Förstår inte hur det kan fattas,du har ju precis som vi andra varit inne i flera affärer med klart aggressiva växter.nu fattas bara blommor
Jag har en stor fördel i min trädgård och det är en extra brunn! Den är visserligen grävd men det har inte varit brist på vatten någon gång under alla år. Har även slang framdragen till min pallkrageplantering så det är bara att slå till strömbrytaren så startar pumpen och vattnet sprutar, ren och skär lyx...För övrigt är mitt största bekymmer i livet just nu att vattna. Varje vattning tar över en timme/gång i den här värmen och torkan. Fasar för vattenräkningen... Hur länge behöver man stödvattna större planteringar som fruktträd och större buskar?
Jag tycker att det borde finnas en gammal brunn på den här gården, men jag har inte riktigt tagit tag i att leta efter den... men det vore ju helt klart en bra grej att hitta :-)Jag har en stor fördel i min trädgård och det är en extra brunn! Den är visserligen grävd men det har inte varit brist på vatten någon gång under alla år. Har även slang framdragen till min pallkrageplantering så det är bara att slå till strömbrytaren så startar pumpen och vattnet sprutar, ren och skär lyx...
@tanten nu är löken på väg upp!
Jag är feg när det gäller bönor. De behöver varm jord, och fortsatt värme, så jag har aldrig satt ut dem före 1 juni.... Fast jag sätter dem i pluggbrätten först. Sår jag direkt i landet så äts de upp av loppor eller annat oknytt som tar hjärtbladen.Efter takbygge på växthuset idag så satte jag även ner min bön-frön. Så nu är sockerärtor, vaxbönor, haricot verts, och bondbönor planterade. Skulle gjorts för en vecka sen men glömde alltid bort att lägga dem i vatten i ett dygn först.
Fördelen med att bo i Skåne. satte ut mina förra året när vi hade ungefär samma temp och det blev enngigantisk skörd av hv och sockerärtor.Jag är feg när det gäller bönor. De behöver varm jord, och fortsatt värme, så jag har aldrig satt ut dem före 1 juni.... Fast jag sätter dem i pluggbrätten först. Sår jag direkt i landet så äts de upp av loppor eller annat oknytt som tar hjärtbladen.
I år är allt tidigt, så imorgon ska jag så squash och pumpa samt fylla pluggbrättena med bönor. Squash sätter jag ut när järnnätterna i juni varit.
Jag har inte riktigt fattat att det är sommar redan i början av maj...
HahaFörstår inte hur det kan fattas,du har ju precis som vi andra varit inne i flera affärer med klart aggressiva växter.
va?Efter takbygge på växthuset idag så satte jag även ner min bön-frön. Så nu är sockerärtor, vaxbönor, haricot verts, och bondbönor planterade. Skulle gjorts för en vecka sen men glömde alltid bort att lägga dem i vatten i ett dygn först.
va?
måste de ligga i blöt först?
jag som sådde mina idag direkt från påsen.