puhDet går ändå men de får extra skjuts om de legat i blöt.
jag som såg framför mig att jag skulle behöva gräva upp alla frön
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
puhDet går ändå men de får extra skjuts om de legat i blöt.
Rådjur? Kaniner äter väl längre ner på stjälken?Tulpanerna som inte kom upp alls göra året kommer nu Trevligt med några tulpaner som blev rätt i färgen åtminstone.
börjar fundera på om vi har kaniner som lever rövare här jag har iofs inte sett en enda kanin på orten under de snart 4 år vi bott här men vad skulle det annars kunna vara?
Ja kanske, har sett rådjur på orten men går de in mitt i centrum av ett villaområde? bor strax över 4000 personer här.Rådjur? Kaniner äter väl längre ner på stjälken?
Det gör rådjuren, men kan säkert vara granne medJa kanske, har sett rådjur på orten men går de in mitt i centrum av ett villaområde? bor strax över 4000 personer här.
eller så är det någon som gillade vad de såg...
förvånar mig tyvärr inte isfDet gör rådjuren, men kan säkert vara granne med
Åhå, dom överfaller även män alltsåHelt plötsligt och väldigt överraskande blev min man överfallen idag. Rosen står nu på vår innergård - jag fick flytta några digitalis, men det är den värd.
Vi skulle bara fika :-)Åhå, dom överfaller även män alltså
Tack för infon!! Kan vara bra att veta om man mot förmodan råkar skicka sin äkta hälft att handla något så ofarligt som jord eller så...
Förutom alla olika kryddor och örter, jag älskar nästan bara sånt man kan äta , så har jag efter ett tips här på buke snöat in på nävor som marktäckare vid mina rosor. Sen att jag även snöat in på rosor är en annan historia...Vilka är era favoritperenner?
Behöver lite inspiration.
Har en plätt på 3x5 meter som enbart ska vara rabatt och förutom tusentals pärlhyacinter, tulpaner, scilla och liknande har jag än så länge en gammal lavendel, stjärnflocka, armeria, stäppsalvia, salvia, rosa vallmo och lite allium som förhoppningsvis kommer upp i år.
Men jag vill nog ha mer perenner men hittar inget som faller mig i smaken riktigt när jag bara går runt i handelsträdgårdarna här... Mer Stjärnflocka ska jag nog iaf köpa om jag hittar en vit/grön/rosa sort jag vet att jag såg på instagram förra året.
Jag var ute och kollade runt i trädgården och krusbärsbuskarna vibrerade av all aktivitet från pollinerarna, var underbartWahooo!
Grannen la ut på facebook att hen nu hämtat sina bisamhällen från förra bostället och att de nu är på plats i byn.
Antagligen var det hens bin som idag hälsade på i köket! Har inte sett bin här förut men nu är jag lycklig! Äppelträden är sprängfyllda av knoppar och bärbuskarna likaså. Förra våren var tyst. Inte en humla, inte ett bi hördes i träden och skörden blev därefter.
Nu är det varmt ute och grannen har tre bisamhällen. De är varmt välkomna!