Nu är det årliga kriget i full gång!
Snigeleffekt har jag spridit runt redan när jag frösått och igår var det dags att byta ut limringarna på fruktträden. Lite sent kan tyckas men om man avskyr att bli kladdig så är detta fruktansvärt. Inte blir det bättre när man attackeras av myrorna när man gör det, är fullkomligt sönderbiten nu.
Bärbuskarna har tokspolats med vatten för att få bort den invasion av myror som förra året nästan dödade vinbärsbuskarna, myrr är utlagt runt om. Undrar hur mycket myrr det krävs för 1000kvm myrbo?
Mullvadsskrämmare är inköpt och placerad i lilla trädgården, återstår att se om det har effekt. Märktes i plånboken om inte annat.
Koppartejp ska köpas i helgen för att förhoppningsvis hålla sniglarna helt borta från mina odlingar. Nu återstår bara en plan för att ta itu med bladlössen som lär komma vilken sekund som helst.
"Laddar bössan och lägger mig på lur"
Köp Raid myrpulver på ÖB, helt klart billigast. Jag fick kål på en stack med det men det tog två år. Grannen har ett uthus som är angripet av röta så där trivs de och knallar givetvis över på min tomt så jag får lov att strö ut pulver kring huset med jämna mellanrum.