Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Enligt zonkartan är det 3-4 lite beroende på var du bor.Jag har ingen aning om i vilken zon jag bor,men det kan säkert någon tala om för mig
Bor mellan vänern o Vättern.
Dags att plantera ut snart?
En faslig blandning mellan olika dahlior, tomater, skogsklematis, luktärter, basilika, sommaraster, paprika och saker som jag inte har en aning om vad det är p. g.a slarvVad är det du har där?
Tack,zon 3 blev det.Enligt zonkartan är det 3-4 lite beroende på var du bor.
http://www.tradgard.org/svensk_tradgard/zonkarta/zonkarta_stor.html
Enligt zonkartan bor jag i zon 2 men det gäller bara de skyddade lägena i min trädgård. Bor på en kulle mitt på östgötaslätten där det alltid blåser. Det brukar diffa ungefär 2 veckor mellan när växter blommar hos mig jämfört med när de blommar i Linköping.
Kanske finns lista på detta i tråden redan? Men skulle vara kul att veta vilken zon alla odlar i
Kanske finns lista på detta i tråden redan? Men skulle vara kul att veta vilken zon alla odlar i
Du får flytta hit. Vårt netto verkar bara ha de små blå marktäckarna och citrusträdJäkla Netto Nästa vecka har dom tomat o gurkplantor, och i slutet på veckan även nejlikor,mer lavendel o vad det nu mer var..............jag kommer bli luspank och få sköta trädgården hela sommaren
Bild!Min första dahlia har slagit ut
Kan man plantera potatis jag köpte förra året? De har legat mörkt och svalt men har som man kan tänka sig rejäla groddar/rötter
Jag har zon 3 men det är ganska stora skillnader i min trädgård. Det blåser en del och det påverkar negativt. Där det är lä är nog mikroklimatet mer zon 2. jag funderar rätt mycket på hur jag ska bryta vinden och bygga upp spaljéer, häckar ody för att skapa så bra mikroklimat som möjligt.Kanske finns lista på detta i tråden redan? Men skulle vara kul att veta vilken zon alla odlar i