Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur ska jag göra med mina tomatplantor? Har för mig att jag läst att de ska kupas och nåt om att man ska ta av några blad
Vi har tagit vår häck på våren. Här hade den fått växa i 18år orörtHar inte lärt mig så mycket om trädgård än, men tycker det är kul Dock kommer vi inte hinna göra så mycket med trädgården i år med tanke på allt skit som hänt med huset, men har stora planer.
Det vi hinner göra i år är att röja av det mesta som har blivit helt vildvuxet. Säljarna bodde där i 7 år, men har aldrig rört ett finger ute mer än att klippa gräsmattan i nödfall.
Vi har sågat ner alla rotskott som vuxit upp i häcken, de hinner bli rätt höga på 7år! Men nu till min fråga, kan man kapa ner häcken nu? Eller är det helt fel tidsperiod? Vi vill ha ner den till 70cm ca (ett tvång i ena hörnet då det är korsning och vill ta hela på en gång för att få det enhetligt. Säljarna brydde sig inte om denna detalj så kommunen har kapat häcken tidigare år).
Har för dålig koll på vad det är för häck. Den har små små knoppar än sålänge bara.
Jag planterar dem djupare men toppar inte - jag har dem i växthus med över 2 m takhöjd och vill hellre att de växer på höjden än att de grenar sig - binder förstås upp dem också.Hur ska jag göra med mina tomatplantor? Har för mig att jag läst att de ska kupas och nåt om att man ska ta av några blad
Du kan klippa häcken i princip när du vill, men risken om man tar den efter den fått blad är ju att den ser risig ut. Om det bara är knopp hade jag absolut tagit den nu och hoppats att den blir fin i år.Har inte lärt mig så mycket om trädgård än, men tycker det är kul Dock kommer vi inte hinna göra så mycket med trädgården i år med tanke på allt skit som hänt med huset, men har stora planer.
Det vi hinner göra i år är att röja av det mesta som har blivit helt vildvuxet. Säljarna bodde där i 7 år, men har aldrig rört ett finger ute mer än att klippa gräsmattan i nödfall.
Vi har sågat ner alla rotskott som vuxit upp i häcken, de hinner bli rätt höga på 7år! Men nu till min fråga, kan man kapa ner häcken nu? Eller är det helt fel tidsperiod? Vi vill ha ner den till 70cm ca (ett tvång i ena hörnet då det är korsning och vill ta hela på en gång för att få det enhetligt. Säljarna brydde sig inte om denna detalj så kommunen har kapat häcken tidigare år).
Har för dålig koll på vad det är för häck. Den har små små knoppar än sålänge bara.
Stalltips från en tant som haft samma bekymmer:Det enda som mörka molnen just nu är att den jordfräsen vägrar att starta, så potatislandet är fortfarande orört Den ska få åka till verkstad...