Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den vore 100 gånger sötare i en stekpanna, alternativt i en grytaVilken söt!
Jag har inga. Däremot sägs det att plantskolan i stan har och även villaområdet intill.Finns det någon här som inte har mördarsniglar? Hur gör ni med köp av plantor?
Nej, om de kommer hit så får jag skaffa ankor som får gå och plocka, lär bli lite bortfall pga vägen bara. Jag avskyr de odjuren, finns hos mina föräldrar och jag tycker de är vidriga.Jag har inga. Däremot sägs det att plantskolan i stan har och även villaområdet intill.
Kollar igenom rötterna och vid minsta misstanke sköljer jag. Bort med all jord, och dissekerar så det inte finns minsta möjlighet till ägg kvar.
Fast jag köper inte perenner speciellt ofta. De flesta byter jag med grannar och vänner. De få jag köper kollar jag alltså. Vet att det finns de som har karantän för köpeplantor i plastsäck några dagar för att se om det kommer något.... Verkar jobbigt.
På ett trädgårdsmöte träffade jag en entusiast som berättade att de de senaste åren tillbringat flera TIMMAR varje kväll med att plocka sniglar. Fy, undrar om jag skulle orka hålla på då?
Jag har inga heller. Ännu vill säga. De kommer väl komma till Gudhem med till slut, men just nu finns inte en enda. Den dagen de kommer ska jag skaffa ankor trots att jag har lite av en fågelfobi.Finns det någon här som inte har mördarsniglar? Hur gör ni med köp av plantor?
Ni har en stående inbjudan, ni är varmt välkomna! Kan bjuda på förstklassig kaningryta om så önskas, det är bara kaninen som saknas! Föl finns det ett antal att klappa på, så vad väntar ni på - östkusten nästa!@Fritidsryttare: Jag och särbon kanske får komma på besök? Jag kan klappa häst (gärna föl ) och särbon kan smälla kanin
Kani kani kani inte sluta skjuta
Jag var lite inne på att köpa en Valpius-planta i år, men inser att det blir inte bra i planeringenJag ska nog inte köpa något alls till trädgården i år, inte från Netto, inte från någonstans. Så det är ett tips; skaffa valp som botemedel mot växtinköpslusta
På ett trädgårdsmöte träffade jag en entusiast som berättade att de de senaste åren tillbringat flera TIMMAR varje kväll med att plocka sniglar. Fy, undrar om jag skulle orka hålla på då?
Han blev lite tyst och så sa han att: "Ja, du vill väl gärna ha ett litet växthus?"
Aaaaaw! He's a keeper.
Håll mig inte på halster @tanten
Fan, jag trodde min sambo jobbade i Norge. Men det är till dig han fixar när han säger att han jobbar alltså?!Jag är faktiskt lite gråtfärdig... jag har dåligt med torr ved för att kunna elda röken i sommar så nästa jobbvända norrut ska jag till särbon och hämta lite där. När vi pratade i telefon nu på kvällen sa han att jag skulle ta med mig några gamla fönster också.
Han blev lite tyst och så sa han att: "Ja, du vill väl gärna ha ett litet växthus?"
Jag har en underbar man