Kirskål har trekantiga stjälkar har jag lärt mig via en marsvinssida på facebook
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kirskål har trekantiga stjälkar har jag lärt mig via en marsvinssida på facebook
Ska kolla på den imorgon. Kan ge den till kaninerna, smart! TackKirskål har trekantiga stjälkar har jag lärt mig via en marsvinssida på facebook
Looks like kirskål to me!
Åååå Vad ska du har för planta då? Stor, liten, mellan? Färg? Ev latinskt namn?Jag var lite inne på att köpa en Valpius-planta i år, men inser att det blir inte bra i planeringen
Men nästa år DÅ blir det banne mig en...
Wow!Jag är faktiskt lite gråtfärdig... jag har dåligt med torr ved för att kunna elda röken i sommar så nästa jobbvända norrut ska jag till särbon och hämta lite där. När vi pratade i telefon nu på kvällen sa han att jag skulle ta med mig några gamla fönster också.
Han blev lite tyst och så sa han att: "Ja, du vill väl gärna ha ett litet växthus?"
Jag har en underbar man
Wow!
Apropå torr ved.... Jag har ett gång apelgrenar liggande från hundraårsträdet som vek ner sig förra sommaren. Är du intresserad?
Ingen aning...Absolut. Är de någorlunda grova (från 4 cm och uppåt)? Är de tunnare blir det lite mycket bark. Vi får kolla upp någon tid som passar oss (och jag måste få bileländet fixad men delen som behövs är på väg iaf).
Ingen aning...
jag la dem i vedskjulet, och minns inte hur grova de är.
Japp.
Beklagar sorgen.
Jag grävde upp en rabatt med massor med kirskål helt förra året, grävde ur den ca 20 cm, bytte jorden helt, lade markduk och sen ett lager täckbark. Nu skjuter eländet upp genom duken... dock i betydligt mindre mängd än tidigare, så jag hinner gå och rycka. Kanterna får jag nog köra med trimmern, och den magnolia som stod där och som jag flyttade fick med sig en ansenlig mängd till nya stället, dessvärre.Kirskål är något som även jag blivit välbekant med de senaste åren men de är faktiskt inte helt värdelösa. Kirskålen härjar fritt i mitt hallonland och jag har helt enorma skördar hallon, jag tänker att det beror på att marken hålls skuggad så den inte torkar ens under den torraste högsommaren samt att kålen gödslar jorden varje år när den vissnar.
Jag låter den hållas tillsvidare, det är hursom omöjligt att bli av med den utan att förstöra hela landet.
Det är en mellan till stor, runt 58 cm i höjd. Ganska robust sort som är härdig i alla zoner. Röd med svarta inslag, lite buskig är denna variant men ingen beskärning alls krävs, väldigt lättodlad. En honplanta måste det vara . Det latinska namnet är Belga Canis PastorisÅååå Vad ska du har för planta då? Stor, liten, mellan? Färg? Ev latinskt namn?
Sonera är jättegodaJag måste förresten erkänna något. Idag råkade jag köpa några jordgubbsplantor på Lidl. Sonata, remonterande sort som ska ge trevliga bär. Jag som normalt inte köper växter! Min bortförklaring inför mig själv är att det ju är så mycket som dött i vintras. Hm.
Min balkong är nu väldigt full och när saker och ting dra igång och börjar växa på riktigt kommer det bli bekymmersamt. Förra året vägrade hundstackaren gå ut där för att det var för trångt...
Sonata?
En 6pack av varje sort och en sådan där 6pack med blandade perenner och 2 klättersakerSonata?