Trädgård 2021, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad kan man göra av körsbär, förutom då att äta dem direkt? Har enorma mängder :)

tFsx4GR.jpg
Gott att göra körsbärsremmar! Kärna ur, mixa, breda ut på bakplåtspapper och torka i solen eller låg värme i ugnen m luckan på glänt. Rulla ihop och klippa.

Eller smaksätta mjöd/kombucha med.
 
Kruka eller friland?
En kruka kan man välta och låta rinna av och hoppas på det bästa.
Kruka. Växten ser väldigt ledsen ut.

Förbannar mig själv för att jag inte kände i jorden att det var blött och bara fortsatte vattna på. Tillslut simmade växten och krukan rann över. Så pinsamt och orutinerat.

På friland är det tack o lov inte möjligt att övervattna här. Vattnet rinner bara igenom min sandjord.
 
Jag skulle förresten vilka ha nått som klättrar på staketet bakom rosorna. Tips på vad som skulle kunna funka?
 
Kruka. Växten ser väldigt ledsen ut.

Förbannar mig själv för att jag inte kände i jorden att det var blött och bara fortsatte vattna på. Tillslut simmade växten och krukan rann över. Så pinsamt och orutinerat.

På friland är det tack o lov inte möjligt att övervattna här. Vattnet rinner bara igenom min sandjord.
Du måste plantera om i ny jord om den ska överleva. Just nu har rötterna stängt klyvöppningarna för att inte drunkna och behöver frisk jord för att vakna igen. Så en övervattnad växt som inte får ny jord torkar ut, konstigt nog.
 
Du måste plantera om i ny jord om den ska överleva. Just nu har rötterna stängt klyvöppningarna för att inte drunkna och behöver frisk jord för att vakna igen. Så en övervattnad växt som inte får ny jord torkar ut, konstigt nog.
Ok. Fixat. Jag håller tummarna för att den överlever men har inte så stort hopp om det. Den ser bedrövlig ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
349
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
260
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
752
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
757
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Gift vid första ögonkastet 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp