Trädgård 2021, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså det här måste vara mitt bästa zucchiniår någonsin 😍 tror jag skördat uppemot 10kg på 2 veckor 😁
Har 8 plantor och 6 av dem har levererat minst 1 zucchini än så länge. 🥳
Brukar ju ha en massa plantor men ändå knappt få något så jag är toknöjd, hoppas det håller i sig bara.

Gårdagens skörd
IMG_20210718_134907.jpg
 
Ja det verkar det mest troliga.
Kul - det är en ny bekantskap. Jag har inte ens hört namnet förut. Fin är den också.

Några har tippat ålandsrot men den har väl kantig stam?
Den är fin och verkar vara väldigt populär bland humlor ☺️

Det är längesen jag stötte på en Ålandsrot men jag har för mig att bladen är lite mer avlånga och nästan ludna? Stammen minns jag inte..
 
Alltså det här måste vara mitt bästa zucchiniår någonsin 😍 tror jag skördat uppemot 10kg på 2 veckor 😁
Har 8 plantor och 6 av dem har levererat minst 1 zucchini än så länge. 🥳
Brukar ju ha en massa plantor men ändå knappt få något så jag är toknöjd, hoppas det håller i sig bara.

Gårdagens skörd
Visa bifogad fil 73919

De är ju så snygga! Värt att odla bara som skådebröd. Definitivt squashrekord hos mig, jag slutade räkna någonstans runt tio kilo... för närvarande asar jag in i snitt 2 st a ca 500 gram om dagen. På tre plantor, är mycket tacksam att det fjärde fröet inte tog sig. :laugh:
 
Ja det verkar det mest troliga.
Kul - det är en ny bekantskap. Jag har inte ens hört namnet förut. Fin är den också.

Några har tippat ålandsrot men den har väl kantig stam?
Det stod bra på Virtuella floran om skillnaderna dem emellan - vanligt att de förväxlas. :) Minns inte nu men kolla där! Jag har nog aldrig sett dem heller innan irl. Själv har jag i år fått in kålmolke i trädgården vilket jag inte kände igen förrän den blommade. Jag misstog en för bolltistel först. :angel:
 
Vi har 4 zucchini plantor men är å andra sidan 4 personer, så det känns bra! Vi var sena så de har precis börjat ge skörd.

De 18 pumpaplantorna odlade i ren hästskit är kanske lite mera tveksamt. :nailbiting: Särskilt med tanke på att en 5-kilos blue hubbard från i fjol ännu inte är uppäten. :angel:

mitt nyplanterade dvärgplommon mår oförskämt bra sedan det fick en bevattningssäck för ett par veckor sedan. Båda två (2) plommona det fått mognar så fint!:heart
 
Jag klipper gräs, eller nej jag klipper en djungel,snart har jag kommit ner till normalhöjd, ska aldrig mera lämna trädgården mitt i värsta växtfasen.
Sen har jag plockat o ätit massor med hallon o körsbär, så gott!
Igår rensade jag tom en rabatt.:eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
349
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
261
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
752
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
757
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp