Jag kommer nog så asiatiska blad (pakchoi, sallads senap osv) när jag grävt upp vitlöken.Vad sår ni i köksträdgården nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kommer nog så asiatiska blad (pakchoi, sallads senap osv) när jag grävt upp vitlöken.Vad sår ni i köksträdgården nu?
Jag valde den enkla vägen o körde över till bondevännen o tiggde till mig 1 liter jordbruks roundup,så nu jäklar....Förlåt för skratt-knappen, men lite roligt är det. Gör äng istället?
Tänker du starta ett krig??Jag valde den enkla vägen o körde över till bondevännen o tiggde till mig 1 liter jordbruks roundup,så nu jäklar....
Man kan ju så saker som antingen växer snabbt eller som övervintrar! Jag ska nog så en sen omgång med palsternacka och morot. Samt sommarblommor!Har ägnat dagen åt att utöka odlingsytan och inventerat fröpåsar. Grannarna menar att det är alldeles försent att så något nu, jag försöker att ignorera och vila i att det blir vad det blir. Hoppas det iallafall blir något litet av det
ja framför allt i trädgårdsgångar o grusplaner,sen får vi se om något mera får en dos medTänker du starta ett krig??
Det har jag f.ö gjort mot en stack med skogsmyror som jag tycker bosatt sig för nära
Igår startade jag med att leka jordbävning... deras hus rasade samman
GRATTIS!!..... och DÄR blev årets sista kålplantor utplanterade!
Äsch då, jag har en bunt brysselkålsplantor som glömts bort som jag ska sätta efter att vitlöken tas upp. Samt ett gäng salladskål som står på tillväxt (eftersom den tydligen ska bli bättre när den sås i juli)...GRATTIS!!
Du vann sista platsen
GRATTIS!!
Du vann sista platsen
Så mamma har köpt en rabattros som ska ned i trädgården. Maintzer Fastnacht ngt. Mina gammeldags växer och trivs så känner att jag har ett acceptabelt koncept för dem. Men ska denna behandlas annorlunda, mer sol? mindre, kan den trängas lite med buskar eller ska den ha mycket luft, mer vatten osv. Mer avancerad jord? (än ICAs 4 för X kr) ädlare gödsel? Måste man jämna den vid fotknölarna varje vår?
Oook, för min plats med lite morgonskugga, fin djup jord, västläge, lägsta zonen osv har en lite småbråkig perenn bredvid, höstanemon. Men jag kanske kan tukta anemonen. Det verkade som att den var ganska lågzonig.Ingen ros vill egentligen ha ICAs jord men gammaldags rosor är mer förlåtande (jag köper rosjord till alla mina rosor).
Det är en tehybrid och de kan vara lite kinkigare, de vill ha optimala odlingsförhållanden (sol, inte för blåsigt, inte fuktigt osv) och den här är tydligen zon 3 så jag skulle säga att den vill ha lite ompyssling, kanske täckning under vintern tex. Jag hade nog inte förväntat mig att den vill slåss med stora perenner utan lite mer stillsamma sådana.
Oook, för min plats med lite morgonskugga, fin djup jord, västläge, lägsta zonen osv har en lite småbråkig perenn bredvid, höstanemon. Men jag kanske kan tukta anemonen. Det verkade som att den var ganska lågzonig.
(skulle haft en Rose de Rescht där men den stackaren får väl ut i blåleran) får köpa rosjord i mängder då, bläh, för mina planerade två rosor, den andra Skedarosen.
Eller kan den står iltorrt i stekande sol? Nordöst ett utåthörn, för i så fall har jag en plats ledig på framsidan... där bara lavendel överlever i övrigt.
Ok, uhm vilket läge skulle du ta om du inte alltid kunde vattna tre veckor varje sommar...Så länge den får vatten vid behov ser jag inget problem med det (och att du använder rosjord). Rosor vill gärna ha torrt för delarna ovan jord (minskar risken för sjukdomar) och fukt men inte blöta för delarna under jord (dvs fukthållande men ändå väldränerat). Rosjord är kvalitetsjord som fått en lite högre andel lera, just för att hålla fukt bättre.
Anemonen borde inte vara något problem så länge luft kan cirkulera kring rosen.