Hönsmarodörer! De har hittat till landet. Status på de ynkliga skott av morot som kommit upp under denna istidsmaj är oklar. I övrigt inte så mycket påverkan tror jag innan jag avstyrde försöken till fullständig förödelse. Satte ut det rådjursstängsel vi hade kvar och får köpa mer för att hägna in allting innan hönsen får sprätta fritt igen. Fårstängslet spatserar de rakt igenom. Är glad att jag inte hunnit/tänkt så särskilt mycket på friland. Blir att så mer morötter och rödbetor nu bara.
De har också fortsatt rensa rabatten så det vore nog bra att låta rudbeckiorna komma upp lite mer innan de får härja där mer. Det ser dock otroligt rent ut på ogräs! Min pumpkin patch är också ogräsrensad, det tackar vi för.
Synd att det inte går att dressera dem att fokusera på BARA ogräset! De hade nästlat sig in genom dåligt fastsatt rådjursnät här också för att lyckliga bada i jorden (en något mindre regnig dag). Men nu hoppas jag att det är tillslutet så att de får leta upp egna platser där det inte växer grönsaker eller alltför späda blommor.