Rödluvan tror jag sorten heterSer ut som de mamma sådde från frö förra året. Jättestora smultron!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rödluvan tror jag sorten heterSer ut som de mamma sådde från frö förra året. Jättestora smultron!
Har det regnat på persiljan eller du har vattnat över den? Om ja så är det därför, för det kan väl inte vara solen ?Min persilja ligger platt och hänger. Den är grön och frisk men en crepe. Hur får jag den att stå upp? Ska bli intressant och se om dillen växer, den är fortfarande lite ynklig, liksom en gräslök. Ingen aning om hur jag lyckades ta död på en av växterna på en natt, de andra är iaf ok.
Har det regnat på persiljan eller du har vattnat över den? Om ja så är det därför, för det kan väl inte vara solen ?
Med tanke på att maskrosor växer genom asfalt så skulle jag varit grundskeptisk mot ett sånt påstående.Och på tal om täckbark... Det, i kombination med kartonger ska tydligen vara the shit mot ogräs. Har våra maskrosor lyssnat på det? Icke!
Just min tanke också, men tänkte att det kunde vara värt att testa kvävning av otyget. Myth busted!Med tanke på att maskrosor växer genom asfalt så skulle jag varit grundskeptisk mot ett sånt påstående.
#vågahatamaskrosor
Just min tanke också, men tänkte att det kunde vara värt att testa kvävning av otyget. Myth busted!
Egentligen har jag nog gett upp den kampen, har letat fram ett recept på maskrossirap och hoppas att det åtminstone går att använda till något gott
Här uppe har de inte hunnit sprida sina frön så pass än, de här rackarna har överlevt kvävning och klämt sig upp genom kartongen Men jo, jag har nog någonstans djupt inne i mig insett att slaget mot maskrosorna är förlorat oavsett om de kommer uppifrån eller nerifrånMen maskros är väl främst ett fröogräs? Dvs finns det ändå maskrosor runt om så kommer de ju fortsätta sprida sig.
Du kan trösta dig med att maskrosorna är nyttiga då de innehåller mycket nektar och pollen för våra bin och andra insekter. Bina gör fin honung av detta.Här uppe har de inte hunnit sprida sina frön så pass än, de här rackarna har överlevt kvävning och klämt sig upp genom kartongen Men jo, jag har nog någonstans djupt inne i mig insett att slaget mot maskrosorna är förlorat oavsett om de kommer uppifrån eller nerifrån
Här uppe har de inte hunnit sprida sina frön så pass än, de här rackarna har överlevt kvävning och klämt sig upp genom kartongen Men jo, jag har nog någonstans djupt inne i mig insett att slaget mot maskrosorna är förlorat oavsett om de kommer uppifrån eller nerifrån
Trädgården och stallet är för mig de platser där tiden tycks gå som allra fortast. På båda ställen blir jag inte sällan överraskad när jag tittar på klockan och inser att jag hållit på att pyssla i 2,5 timmar när det kändes som 1. Jag tar det som ett gott tecken på att hjärnan verkligen slappnat av och fått lite välbehövlig roIgår rensade jag rabatten, och det var så jäkla gött att stå där ute med en podd att jag råkade vara ute dubbel så länge som jag hade planerat för. Precis vad jag hade sett fram emot med hus (utöver hundhärjet då, det är nr ett) From imorgon lovar dom lite varmare på natten, 3-4 grader i alla fall, så då åker tomater och dahlior ut igen. Ska bli skönt att slippa dom inomhus.
Ja det har du ju rätt iDu kan trösta dig med att maskrosorna är nyttiga då de innehåller mycket nektar och pollen för våra bin och andra insekter. Bina gör fin honung av detta.