Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite sent svar men: ja, det borde du. Mina står ute och det var 9,5 i uterummet nu på morgonen. Även mina gurkor klarade sig.Kan jag lämna tomaterna ute? +10 o dom har varit ute i några nätter.
Relevant fråga. Vi kommer ha max 12 grader i princip på hela prognosen med 5-8 grader på natten. Har ingen lust att bära in och ut plantor...Kan jag lämna tomaterna ute? +10 o dom har varit ute i några nätter.
Men du - det är MAJ. Det finns inga tomatblommor än. Jag räknar med massor av skörd men har inte en endaste pytteblomma på alla mina många plantor än.Alltså att det inte är några tomater är självklart men inga knoppar. De andra två har en hel del små klasar av knoppar som förhoppningsvis blir tomater i sinom tid.
Någon här som tagit bort en thuja nyligen? Funderar på om det är enklast att såga av så nära roten som möjligt och gräva upp rötterna?
Rötterna ska stå hyfsat ytligt, om jag fått det rätt för mig?
Har ett hörn med minst en thuja och den är mellan 3-4 meter hög.
Den står i en hörna av trädgården om jag får bort den kommer jag kunna ha en rejäl trädgårdsdamm där så småningom.
Fan då! Men då vet jag och kan planera för det åtminstone.De har REJÄLA rötter... är den så stor rekommenderar jag en minigrävare när du fällt den. Jag har planterat rosor mellan thujastolpar (vi kvistade och kapade eländena och spände upp ett armeringsnät som spaljé på stubbarna/stolparna som blev kvar) och det var vidrigt att göra för hand.
130?!??Även räknat in tomatplantorna idag. 130 plantor fördelat på 26 sorter. Listan:
St. Pierre 6 st
Malea 7 st
Paul Robson 7 st
Yellow Donut 4 st
Kalypso 8 st
Tigerella 8 st
Coeur de boeuf 7 st
Black Prince 8 st
Tschernij Prinz 8 st
Orange banana 8 st
Old German 8 st
Alicante 5 st
Amish Paste 4 st
Cherokee Purple 8 st
Brandywine Yellow 5 st
Russian Orange Oxheart 4 st
Black Brandywine 6 st
Black Krim 3 st
Ananas Noir 2 st
Posvjachenie 3 st
Vilma 2 st
Dark Galaxy 2 st
Red Marbles 2 st
Irishka 1 st
Blue Beauty 1 st
Krasnyi Krupnyi 3 st
Inte illa, även om jag saknar två favoriter, Ildi och Golden Bumble Bee som tog slut hos leverantör.
Visa bifogad fil 69596
130?!??
Lite sent svar men: ja, det borde du. Mina står ute och det var 9,5 i uterummet nu på morgonen. Även mina gurkor klarade sig.
Det gick utmärkt ,alla lever.Relevant fråga. Vi kommer ha max 12 grader i princip på hela prognosen med 5-8 grader på natten. Har ingen lust att bära in och ut plantor...
Grattis!! Eller not! Jag vet hur dina frysar (ja flera) burkar kommer se ut om några månader,jag vet oxå vad du aldrig mera vill äta,ha i grytor,såser mmJajemän. Lite synd, hade egentligen räknat med åtminstone 200. Men nu är det som det är!
Min reaktion också!130?!??
Grattis!! Eller not! Jag vet hur dina frysar (ja flera) burkar kommer se ut om några månader,jag vet oxå vad du aldrig mera vill äta,ha i grytor,såser mm