Tråden om Rhodesian Ridgeback!

Sv: Tråden om Rhodesian Ridgeback!

Åååh nej, försök inte;)

Berätta mer om din halva RR!!

Hm, RR/Rottweiler, hane, två år i vår. Har bara varit hos mig sedan i december. Han är lite allmänt förvirrad, men det blir förhoppningsvis bättre med tiden. Väldigt mycket jaktlust! Vi har inte gjort så mycket än mer än att han lärt sig dra, vilket han tycker är skitkul. :bump:
Annars tränar vi än så länge mest bara grunder, inkallning etc. Väntar på att snön ska försvinna så jag kan börja lägga viltspår. För tillfället är han dock i halvt viloläge efter kastrering.

RR är en helt ny ras för mig, rottweiler har jag däremot haft flera tidigare. Märker stor skillnad.

Oj, spännande blandning.
Kan du inte lägga upp bild? :laugh:

Rottweiler och RR är ju så olika raser, hur mycket RR tycker du slår igenom?

Jag ska jobba på det där med bild.
Men han ser ut som en stor och grov RR-hane, ganska mörk. 77 i mkh. Dock med mycket bringa och framvagn från Rottweiler. Han har även ridgen, även om den är kortare än den ska vara. Även ansiktsuttrycket kommer från Rottweilern.

Till sättet är det väldigt mycket RR, framförallt den framträdande jaktinstinkten, (även om jag haft rottweiler som försökt jaga, men på ett helt annat sätt) och att det är mindre will to please, jfr rottweiler.

Han är en omplacering som flyttat runt några gånger redan så det är lite svårt att än så länge med säkerhet säga vad som är vad. Men det är otroligt mycket hund att arbeta med.

forts.

179238_500964913996_744858996_6364293_7217091_n.jpg

Gillar bilden starkt!! Hon är så fin!

electra1: Han verkar vara en riktigt massiv kille, som sagt, vill gärna se bilder;)

Vet inte om hon har dumboöron direkt. Hon har fina öron tycker jag. På rätt håll till och med;) till skillnad från vissa andra..

32092626.jpg

Vet inte om hon har dumboöron direkt. Hon har fina öron tycker jag. På rätt håll till och med;) till skillnad från vissa andra..

32092626.jpg

Gud så sött :love:

Hehe Camaros öron är egentligen en aning för stora om man ser till standarden, men de är så grymt gosiga så det struntar jag fullkomligt i :D

Vi är nyligen hemkomna från veterinären, Camaro har röntgat höfter och armbågar idag. Jättenervöst!

Har ni röntgat era hundar?
Hur gick det?

Jag hoppas verkligen att hon blir ua, har en jobbig reservation på försäkringen annars..

Fin!
Ganska mycket RR som slagit igenom på utseendet! Bara lite grövre och annan färg :laugh:

Himla fin pojk du har!

line_n: Ebun röntgades vid dryga året och med HD ua och ED 1 (hö sida)

Håll koll på hunddata på skk.se så har du nog resultatet där snart;)

Ilona var u.a. (gamla systemet) på höfter och armbågar.
SKK brukar vara snabba med svaret, kompisen röntgade för ett par veckor sedan, på en fredag, fick resultatet på tisdagen efter:).

*KL*

Min Mulflicka:
Ilona_sitter2.JPG

img_0638.jpg-for-web-NORMAL.jpg

Saknar henne fortfarande, det är snart tre år sedan hon fick somna in.

Hon blev 12, var fortfarande jättepigg men hade en kronisk inflammation i bogen som inte gick att få bort.

Line_n, tack :)!

KL
Jag kan ju skriva här också, högst relevant i tråden :D
Vi hoppas köpa ny valp i vår och nu är tiken konstaterat dräktig, tjohoo! :banana:

Det ska bli så mysigt med två stora bruna i huset :love:

Grattis!!

Vi ska inte ha nån mer hund nu men jag kan ändå inte låta bli att kolla på planerade parningar och förälskar mig i den ena föräldrakombinationen efter den andra.

"Mycket vill ha mer, Fan vill ha fler och helvetet blir aldrig fullt." :angel:

Nej det kan vara svårt att motstå en del, även om man inte tänkt köpa.

Vi skulle inte köpt hund nummer två så här tidigt egentligen, men jag kan bara inte motstå den här kombinationen. Kommer bli superfina hundar!

Va kul! Grattis! :bump:

Har kollat lite i din tråd om import (?) är det den kombinationen/kenneln det handlar om? Berätta mer! Vill också snoka;)

kl

Fina hundar alla har!

Men, jag måste tyvärr hoppa in i tråden med en lite tråkig fråga...

Vad har ni som har Rhodesian Ridgeback för tankar angående Dermoid Sinus?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
357
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 649
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 558
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 645
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka