Tråden om Rhodesian Ridgeback!

Sv: Tråden om Rhodesian Ridgeback!

Tror det är nåt strul med pixbox för de funkar inte där heller just nu:confused: Gör ett försök lite senare igen..

Sista bilden var bra! Jag kanske lånar den lite till bloggen på hemsidan.. Om det är okej? :)

Har du planer på att ställa officiellt någon gång framöver?
Vore kul att se din tjej IRL :)

haha, ser att din sambo anammat det jag visade honom :D (d.v.s få fram uttryck och intresse genom att kasta köttbulle), eller har ni kanske gått en utst.kurs nu? :)

Jodå han snappade nog upp både det ena och det andra :laugh:

Skulle gärna gå en kurs men har inte hört om någon än.. Det behövs, vi är båda rätt dåliga som handlers :D

Jo då, det har jag tänkt!

Vi behöver massa mer erfarenhet och utställingsträning bara. Som jag skrivit tidigare så är hon alldeles för "blyg" för att ens tänka tanken att ställa officiellt än men vi ska ut på så många inoffare som det bara går nästa år igen. Verkar det funka bättre då så kanske vi ställer officiellt till sensommaren/hösten.
Då kommer vi va konkurrenter då juh :crazy:

När har ni nästa utställning planerad?

Okej! Då ser jag fram emot ett möte i ringen till hösten ;)

Vi ska ställa på Stockholm hundmässa i december och sen Västerås i april.
Förra året planerade vi lite dåligt, missade en del utställningar vi hade velat åka på och sen blev det väldigt intensivt andra perioder. Så nu har jag redan en plan för vart vi ska och inte ska åka!
:)

Måste sparka liv i den här tråden igen genom att visa lite bilder från helgen!

I lördags var vi och hälsade på sambons syster med familj då det var 1årskalas. Men innan dess var vi på svärföräldrarnas ö för att stänga igen för vintern.

En liten skogspromenad för att komma dit..
31858008.jpg

..längs med kusten
31858009.jpg

Väl tillbaka blev det massa bus med taxkompisen
31858010.jpg

Kanske inga jättebra bilder men det fanns tyvärr inte riktigt tid för att fota mer seriöst:grin:

Idag har vi varit på en introduktion i klicker. Fick en hel del att fundera över och ska försöka va riktigt seriös med träningen ett par veckor framöver och se om det funka på min lilla skrutt;)

Så, fram med det nu! Vad har ni hittat på med era RR's i helgen?

Söt hon är!

Camaro har tillbringat helgen med husse hos husses mamma. Husses syster hade en massa kompisar på besök och Camaro var med på deras tjejkalas - superkul :D
Så mest bus och mys!

Har tyvärr inte hittat på nåt alls med damen i helgen. Hon råkade nämligen hamna med tassen under en broddad hästhov i torsdags med ett sår till följd. :(
Inget allvarligt, men ville inte vara ute i snö och blöta med det innan det torkat ihop lite.

Däremot hade vi grannarna på besök i lördags och de hade med sig sin lilla terrier. Borde ju vara skoj med lite hundsällskap kan man tycka, men, våran dam tycker mest att de där små intensiva hundarna är jobbiga... Då går hon och lägger sig i sitt hörn och slumrar.

Stackars :cry:

KL
Senaste bilden på Camaro, i husses knä :D
154620_459349328996_744858996_5700573_965463_n.jpg

Mina älsklingar :love:

Här har vi mängder med snö som gör livet mer eller mindre jobbigt. Men Camaro är hur glad som helst.
Idag har vi pulsat runt i elljusspåret, jag är helt slut!

154209_463722083996_744858996_5757625_2710780_n.jpg

Oj, ni har ju massor av snö! Jag som tycker vi har mycket men det är ingenting i jämförelse med er.

Trodde först ni hade skaffat valp:grin: Camaro se så liten ut i all snö:D

Haha, härligt med snö!
Vi har också lite här i Göteborg och igår drog Billy runt syrrans ungar i pulkorna. På med selen och voila: En draghund :D

Oj, ni har ju massor av snö! Jag som tycker vi har mycket men det är ingenting i jämförelse med er.

Trodde först ni hade skaffat valp:grin: Camaro se så liten ut i all snö:D

Haha ja snön täcker halva hunden ;)

Haha, härligt med snö!
Vi har också lite här i Göteborg och igår drog Billy runt syrrans ungar i pulkorna. På med selen och voila: En draghund :D

Åh jag vill också åka pulka efter hund. Men hon är kanske lite ung än..
:)

Idag kom jag ihåg kameran på promenaden:)

Hade med oss springerkompisen Ozzy idag
31892791.jpg

Massor med race blev det
31892788.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
357
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 649
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 558
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 645
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka