Tråden om Rhodesian Ridgeback!

Sv: Tråden om Rhodesian Ridgeback!

Vart i landet bor du då?

Har en bild än så länge, men det kommer nog fler!
75859_488824333754_605553754_7196378_8364452_n.jpg

Vad härligt det ser ut!

Vi bor längs smålandskusten, fast i skogen!:) och du?

Anordnas det inga RR träffar i din närhet?
Vi tillhör SRRSmellan och här ordnas det träffar lite då och då. Det var första gången för oss nu men kommer absolut delta fler gånger!

Vi bor utanför Linköping!

Tror jag skulle tillhöra södra men jag fick sålla bland medlemsskapen när det skulle ansökas så tyärr är jag inte medlen i SRRS. Får skylla mej själv helt med andra ord:)

Visst skulle du ställa Camaro i Växjö nästa helg?

Man kan nog komma på promenader även om man inte är medlem, tror knappast att de kollar medlemskort :)

Ja vi ska till växjö! Ska du?

De gör nog antagligen inte det. Ska snoka lite på SRRS sida.

Jo då, jag ska dit, utan hund dock. Vi är inte färdiga för att ställa officiellt än. Vad har du för startnummer?

Jag minns inte riktigt vad vi har för nummer, kan kolla..
Men hon går i juniorklass.

Då ska jag se till att vara där och självklart ska jag hej(j)a på er, i dubbel bemärkelse :)
Ska även titta på en kompis som ställer sin tik som kommer från samma kennel som min.

kl

Senaste bilden på Camaro
noname.jpg

(Hon står på en hög sten, därför kroppen ser lite konstig ut)

Vad har ni andra tagit för bilder senaste tiden?

Härliga bilder:) Camaro är nog den ljusaste RR jag sett, jättefin är hon.

Idag ska vi till Marstrand för att stänga igen sommarhuset för vintern. Ska se om jag kan ta lite bilder och lägga in här.
Ha en toppen helg alla!

Hejsan! Kul med en RR-tråd :) Jag har själv inte RR men jag är uppvuxen med några fina killar som ägts av Kerstin Näslund. Rex Ventors Elnino, RV Hizakko och RV Kenzo har förgyllt våra år och nu är det Ohgami Loves Amarouk som är min hunds bästa kompis. Själv har jag DP, mest för att jag ville ha en miniatyr RR. Har bittert fått erfara att temperamenet inte är i närheten av varandra ;)

Ridgeback vinet vet jag att det finns i Systembolagets beställnings-sortiment, så besök närmsta informationsdisk på systemet så kan dom nog hjälpa er att ta hem det :)

Tack!

KL

Idag ställde vi i växjö.
JUNKL: 1
JUNKK: 1
HP

Kritik:
Lovande juniortik. Feminin. Välformat huvud med bra uttryck. Välpigmenterad. Bra hals. Fin överlinje. Ännu ej helt utbyggd i bröstet. Bra bendelar. Starka bra tassar. God ridge. Trevligt temperament.

Suddig bild:
DSC_0024.JPG

:)

Har i efterhand hört att domaren är känd för att vara väldigt hård, då blir man extra glad för den fina kritiken. Han var väldigt förtjust i henne, både utseende och temperament :laugh:
Hoppas hon fortsätter växa och fyller ut bröstkorgen bara..

Grattis till fin kritik och väldigt fina STORA rosetter :) (Eller kallar man det något annat när dom är så stora?)
Hon får gå runt och bära omkring på dom ett tag så växer nog bröstet till sig:D

Grattis till kanonkritik! Hon är väldigt fin er Camaro!

Såg er men jag var så upptagen med att snacka hund med de som har hund från samma kennel som jag så jag hann inte bort till er innan ni begav er iväg:(

Var däremot framme och tog ett kort på Camaro när hon stod uppställd för domaren som jag tror blev ganska bra. Om du vill kan jag lägga in det här eller vill du jag skickar det på din mail?

Tack!
Ja jag vill jättegärna ha kort! :laugh:
På mail eller här spelar ingen roll, ta det som blir lättast för dig!
Själv fick jag bara kort på husses rumpa, han stod helt i vägen från mitt håll :p

Synd att vi inte hann hälsa, vi packade ju ihop ganska tidigt. Blir så när man har en bit att åka..
En annan gång :D

Corno79 Tack :)
Ja verkligen jättestora rosetter! Sånt gillar vi :D

Senast ändrad:

Ja, jag såg att du satt lite illa till så jag tänkte att jag skulle passa på eftersom vi stod precis bakom domarbordet.

Ska se om jag hinner (eller rättare sagt orkar:o ) få in dom på datorn ikväll annars kommer de imorrn!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
360
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 653
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 562
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 645
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka