Sv: Tråden om Rhodesian Ridgeback!
Tror vi menar samma sak men att du kan uttrycka dej något bättre än vad jag kan.
Men att de hälsar och sen inte bryr sig har inget med rädslor att göra.
Om en hund däremot inte ens vågar hälsa - då är den rädd.
Håller fullständigt med dej!
Ang utställning så ser man ju ibland några hundar som inte alls vill låta domaren titta på tänder eller pilla överlag. Så ska det ju inte vara.
Håller ännu en gång med dej. Tyvärr har jag inte lyckats lika bra med Ebun som du gjort med Camaro, hon skyggar fortfarande för domaren och vill verkligen inte låta de känna på henne, trotts mycket träning. Var det har gått fel? Vet inte. Mitt arbete eller avelsarbetet, går bara att spekulera kring.
Men vissa domare är ju också lite väl "hårdhänta". Som tex i Råå, när hund efter hund skyggar för domaren (hundar som normalt står still) kan man ju undra vad det beror på..
Och det här ständiga med hur man hälsar på hundar.. Väldigt ofta när Camaro träffar folk så kommer hon nyfiket fram och ska nosa, då börjar en del väldigt hastigt att klappa uppe på huvudet vilket hon såklart ryggar undan från. Det ser många som att hunden är rädd.. Men jag tycker inte att det stämmer riktigt.
Håller ännu en gång med dej. Vilka vettiga saker du säger![]()
Tror vi menar samma sak men att du kan uttrycka dej något bättre än vad jag kan.