Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här lallar vi runt i snöre fortfarande. Fast vi lallar inte utan springer jättefort framåt. Ptroo = fullt ös. :p
Faktum är att den lilla bruna har lärt sig att springa riktigt fint med snörena OCH jag har börjat rida igen för ett par veckor sedan. Visserligen bara 15-20 min åt gången typ två gånger i veckan men det känns bra iallafall. Håller tummarna att tant doktorn tycker samma sak när vi ska på återbesök på fredag.

Dressyrstajlad.

Jag måste avvakta lite innan jag bestämmer mig. Knäet krånglar fortfarande, så min första ridtur imorgon kommer att bli uppskjuten. :( Hoppas verkligen inte att knäet är dåligt över lägret...

Jag måste avvakta lite innan jag bestämmer mig. Knäet krånglar fortfarande, så min första ridtur imorgon kommer att bli uppskjuten. :( Hoppas verkligen inte att knäet är dåligt över lägret...

Har du funderat på att ta en tur till läkaren....? :angel: Jeg skadade mitt ena knä för en månad sen, då fick jag några små gula tabletter från min läkare och vipps var knäet helt fint på bara et par dagar! :up:

Har du funderat på att ta en tur till läkaren....? :angel: Jeg skadade mitt ena knä för en månad sen, då fick jag några små gula tabletter från min läkare och vipps var knäet helt fint på bara et par dagar! :up:

Jag har varit hos läkaren. ;) Jag fick ordination att ta det lugnt (= inte röra mig mer än jag absolut måste) i en vecka och därefter bete mig som vanligt. Men inte rida på två veckor. Så länge jag hade ont skulle jag äta ipren och skulle jag ha ont fortfarande efter första veckan, så skulle jag fortsätta att ta det lugnt. Vilket jag gjort! :rage: Nu har det gått två veckor sedan jag var där och knäet ömmar fortfarande. Verkligen inte lika mycket som i början, men jag blev ju lovad att det bara skulle ta två veckor. :arghh:

Jag har varit hos läkaren. ;) Jag fick ordination att ta det lugnt (= inte röra mig mer än jag absolut måste) i en vecka och därefter bete mig som vanligt. Men inte rida på två veckor. Så länge jag hade ont skulle jag äta ipren och skulle jag ha ont fortfarande efter första veckan, så skulle jag fortsätta att ta det lugnt. Vilket jag gjort! :rage: Nu har det gått två veckor sedan jag var där och knäet ömmar fortfarande. Verkligen inte lika mycket som i början, men jag blev ju lovad att det bara skulle ta två veckor. :arghh:

Ajj då, tråkigt! :( Jag skulle röra på mig så mycket som möjligt tyckte min läkare, så antigen har de olika teorier på vad som är bäst, eller så är det nog inte samma typ av skada...

Ajj då, tråkigt! :( Jag skulle röra på mig så mycket som möjligt tyckte min läkare, så antigen har de olika teorier på vad som är bäst, eller så är det nog inte samma typ av skada...

Jag har uttänjda ledband. Sedan är jag väl lite halvkass på att vila. :p Vila för mig blir ju att jag går lite långsammare än jag brukar. :angel: Men hästarna måste ju ändå ha foder och jag har långt mellan hus, foder och utfodringsplats. Sedan har jag kört en del bil (bland annat 2x40 mil med tre dagars mellanrum). Att köra bil gör inte ont, men kanske blir knäet för belastat ändå. Så just nu försöker jag köra in mitt sto samt gå in mina nya ridstövlar för att hålla mig sysselsatt. :rofl:

Idag åker vi dock till klinik för slutmätning. Det blir spännande! :banana:

Men hallå, att röra sig som vanligt innebär ju att man rider. :angel: :D

:rofl: Det tyckte jag med! Men jag förstår ju hur läkaren menar... Knäna blir extra belastade när man rider, speciellt som jag hade snäppat upp konditionsträningen inför lägret och galopperade en hel del i lätt sits. Begriper inte hur jag skall bli klar i tid nu. :cry:

Tja!
Eftersom min hast har bestamt sig att hon inte vill halla pa med dressyr langre, bara galoppera fort och helst bocka, sa har har vi kompromissat och forsokt borja med lite terrang igen efter ett langt uppehall.
Hasten blev jatteglad, nu ska jag bara lara mig att inte fega och tjyvhalla, inte helt latt nar hon landar rakt in i ett bocksprang varje gang vi varmer upp! :nailbiting:
Malet ar att hoppa mer i sommar, och kanske ta oss ut pa nagra riktiga traningar ocksa, inte bara hoppa over samma gamla stockar hemma. Mycket hogre an sa ar ambitionen inte ;)
11269476_10152697989126582_514380011105782257_n_zpsafy0mujm.jpg

11295942_10152697989286582_913743991842943963_n_zpsg7gdpny1.jpg

10406629_10152697989351582_9060232001697620005_n_zpsiccqxang.jpg
10389597_10152697989226582_8629399915226412987_n_zps0eayikrl.jpg
11107743_10152697989416582_6856453207200022100_n_zpspf2gxaap.jpg

Nu amputerar jag snart benet. :arghh: Har precis fått hem mina första par ridstövlar ever och längtar till att få börja rida i dem. Men knäet gör fortfarande ont. :banghead: Har även fått hem min jockeyhjälm från CO, först när jag packade upp hjälmen mindes jag hur jag som liten sprätte loss skärmen på min jofahjälm och målade den blågul, för att låtsas att det var en riktig jockeyhjälm.

Har alltid drömt om att få bli jockey, men det var rätt kört när jag vägde 60 kg redan som tonåring. Så ni kan ju tänka er en mullig tjej med hemmagjord jockeyhjälm i jockeysits på en fjording (förvisso elegant sådan) i galopp på något fält. :rofl:

Nu amputerar jag snart benet. :arghh:

Jag tänkte amputera höger fram på min häst så jag kan ta ditt knä samtidigt.

Vi var på återbesök idag och veterinären var mycket nöjd med hur Eponas rygg såg ut MEN nu har hon knäledsinflammation på höger fram istället. Känns sådär kul.

Jag tänkte amputera höger fram på min häst så jag kan ta ditt knä samtidigt.

Vi var på återbesök idag och veterinären var mycket nöjd med hur Eponas rygg såg ut MEN nu har hon knäledsinflammation på höger fram istället. Känns sådär kul.

Näe, fy vad trist. :( Det måste vara det värsta, när hästen är bättre på det onda stället och så hittar man något annat. Tröstkram!

Nu amputerar jag snart benet. :arghh: Har precis fått hem mina första par ridstövlar ever och längtar till att få börja rida i dem. Men knäet gör fortfarande ont. :banghead: Har även fått hem min jockeyhjälm från CO, först när jag packade upp hjälmen mindes jag hur jag som liten sprätte loss skärmen på min jofahjälm och målade den blågul, för att låtsas att det var en riktig jockeyhjälm.

Har alltid drömt om att få bli jockey, men det var rätt kört när jag vägde 60 kg redan som tonåring. Så ni kan ju tänka er en mullig tjej med hemmagjord jockeyhjälm i jockeysits på en fjording (förvisso elegant sådan) i galopp på något fält. :rofl:
ville också bli jockey ^_^ men fick nöja mig med att flänga runt på min b ponny :p. Hade ingen sadel men det hindrade inte en från att stå i jockey sits och fara fram längst vägen :p hade lite bättre ben muskler på den tiden :p

Och jag vill bara ha en saaaadel! Att det ska vara så svårt o beställa en. Nu ska man välja massa grejer också o så är de iväg på tävling hela helgen. O sen ska sadelhelvetet tillverkas också!

Nåja, inspirerad av @Buck s tråd o en förbygel så ska jag fortsätta rida i den gamla som ju trots allt inte gör hästen något illa. Iaf inte i klass med vad hans växande gräsmage snart kommer göra...

Fast först måste såklart tappskon på... Men sen har vi både AR-träning och tömkörningsträning för en ny bekantskap inbokat, kul!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 524
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar