Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har J3 från CO, har läst gott om 4star och Gatehouse. Inte riktigt koll på hur Gatehouse är med de här nya reglediskussionerna? Men då jag läste på om den var den säker och den satt faktiskt lite bättre på mig när jag provade den då (hade redan J3:an o tänkte att Gatehous får bli nästa), inte riktigt lika djup.

Fick för övrigt precis mail från mitt försäkringsbolag. Det var inga som helst bekymmer att få ut en del av hjälmens kostnad på försäkringen. Skönt! Då törs jag kanske köpa en vanlig hjälm och en fälttävlanshjälm ändå...

Det här är jag ---> :bump: Normalt är jag bara en studsande rund boll, men nu blev jag grön av avund, så därför passade grodan bra. Sjukt roligt det lät att träna för Lena Bredberg! :)
Lena är grym! Har tränat hoppning för henne "jämt", så nu är det extra roligt att köra på med terrängen för henne!

Nu är vi hemma från Ljuslingsbacke.

Varnar för bildbomb och mig i vita ridbyxor..

b148124.jpg
b148121.jpg
b148122.jpg
b148123.jpg
b148129.jpg
b148125.jpg
b148126.jpg
b148127.jpg

b148128.jpg

Sist var det vattnet som låg en bit bort. Många hade problem och jag märkte att han tittade på det. Så travade mot, han tog ett steg ner i vattnet och bestämde sig sen för att hoppa upp ur det!! Jag var inte beredd på detta 2 meter längdhopp och inte sedeln heller som hamnade en bra bit på sniskan. Jag i backen och pang sa västen. Så nu har jag provat den också. Fungerade bra, känner inte av något men landade i sanden så var rätt mjukt. Som tur var stannade Talladin några meter bort istället för att galoppera till alla andra hästar ca 1 km bort..
De var snälla så vi gick gå igenom vattnet några gånger till i både skritt och trav. Vilket gick jättebra, såklart :p
Är jättenöjd med honom. Vi har åkt transport i två timmar, dressyrat, hoppat och terrängat på samma dag och sedan åkt 2 timmar hem med extra stopp på Mc Donalds. En lång dag som han gjorde helt fantastiskt bra!! :love::love:

Har minsann också hoppat terräng hinder nu :), igår hemma i hagen :rofl:.
Har nu 5 hinder runt 70cm måste dock höja upp några så att hästen får ngt att hoppa över och inte bara springa över ;). La en bana med 10 språng och allt gick bra även med det nya smal hindret :)

Åhh @Buck vad orättvist att han en egen bana hemma!!

Är det någon mer som tittar på Swedish Eventing Trophy nu? Jag har svårt att slita mig men ska rida så får väl se vidare sen.. :p

Åhh @Buck vad orättvist att han en egen bana hemma!!

Är det någon mer som tittar på Swedish Eventing Trophy nu? Jag har svårt att slita mig men ska rida så får väl se vidare sen.. :p
är bara att övertala grannarna om att det är såå mycket jobb att såga upp de stora trädstammarna och att de kan dumpa dem hemma hos mig istället ;).
har ingen stor sommarhage men den gränsar till vinterhagen så att man kan få en bra bana utan allt för snäva svängar ändå.

då de grävde diken bredvid grusvägen så dumpade de också väggrus och matjord i min hage ^_^ så nu ska det bli en liten bank också ^_^.

Har varit och provat hjälmar idag. Tyvärr hade de inte de modeller av CO som jag ville kika på, men de måste väl vara rätt lika i passformen i alla fall?

Jag är :mad::mad::mad: och skulle jättejättejätte gärna vilja ha tips på bra ft skydd som inte suger upp typ allt vatten i hela vattengraven och typ ger min häst en egen sjö att klafsa i. :rofl::p:D
Är det endast N.E.W som gäller eller?

Jag är :mad::mad::mad: och skulle jättejättejätte gärna vilja ha tips på bra ft skydd som inte suger upp typ allt vatten i hela vattengraven och typ ger min häst en egen sjö att klafsa i. :rofl::p:D
Är det endast N.E.W som gäller eller?
Premiere Equine och Dalmar använder jag. PE går att beställa från England till bra pris och snabb frakt:up:
Hööks har ju också egna skydd som många verkar gilla.

Äntligen en tråd för oss nybörjare! :D Har aldrig provat på fälttävlan men tycker det verkar som en intressant gren! Ska absolut prova någon gång!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 524
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar