Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Har aldrig sett laddning längs med en väg, men jag kanske inte har tittat tillräckligt noga.
Det finns nog på innerstadsgator i Stockholm eller andra storstäder. Har inte sett det i Uppsala.
Min hybrid har laddporten framför förardörren, tanklock bak på vänster sida. Syrrans elbil har laddporten bak på vänster sida. Jag föredrar fram, det är enklare vid laddning på publika platser. Syrran väljer typ alltid att backa in för att sladden inte ska behöva dras så långt.

Har aldrig sett laddning längs med en väg, men jag kanske inte har tittat tillräckligt noga.
Jättevanligt här i stockholm ☺️
tulegatan-apr-24-1024x576.jpg

Jag antar det är med tanke på att laddningen sker medan bilen är parkerad?
Om det är längs en gata hamnar anslutningen 'ute i vägen'.
Japp, är det mötande trafik på vägen måste man ju parkera i färdriktningen och då hamnar anslutningen ute i vägen. Jag åker förbi ett villaområde regelbundet där en bil laddas på vägen och laddaren sticker ut. Trots att bilägaren har markerat laddaren med en reflexväst när den används har det hänt att någon kört för nära och klippt "tankluckan".

Kommer Musk ställa upp som presidentkandidat vid nästa val i USA?
Eller siktar han på att bli förbundskansler i Tyskland?
Gör Trump USA till ett arvrike?

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
2 747
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 068
Senast: Pilot
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
35 36 37
Svar
725
· Visningar
9 076
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 007
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp