Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Kan en nätdoktor "säga/göra något" åt ett eksem?
Är inte förtjust i att kontakta vården, men nu har två "fläckar" eksem eller något vuxit ordentligt och det kliar satan.
Haft liknande förut och då var det någon typ av svamp och fick salva utskrivet som fungerade, men det var nog närmare 10 år sedan så kommer ju inte ihpg vad det var...
Jag brukar tänka som så. Ett eksem är ändå synligt till skillnad från öroninflammation tex...

Jag har fått kortison, och på egen begäran Protopic, av nätläkare. Gick otroligt mycket snabbare än att boka tid på vårdcentralen. Generellt är jag skeptisk till nätläkare, men när vårdcentralen gör sig otillgänglig med sina snäva möjligheter att boka tid...
Tack, det är nått sånt jag hoppas på också.

Jag brukar tänka som så. Ett eksem är ändå synligt till skillnad från öroninflammation tex...
Lite så jag tänker också. Nu sitter det här på ena bröstet så lagom kul att flasha det men det lär jag ju göra oavsett om det är på vc eller inte 😂

Kl
Tar nog kontakt med nätdoktor då, så slipper jag krångla med vc, det är ju inte alltid så lätt att få tid och sen ledigt från jobbet eventuellt 🙃

Tack, det är nått sånt jag hoppas på också.

Lite så jag tänker också. Nu sitter det här på ena bröstet så lagom kul att flasha det men det lär jag ju göra oavsett om det är på vc eller inte 😂

Kl
Tar nog kontakt med nätdoktor då, så slipper jag krångla med vc, det är ju inte alltid så lätt att få tid och sen ledigt från jobbet eventuellt 🙃
Gick ju fort, på 5 min hade jag skickat in bilder och skrivit på kry, fått tid, pratat med läkare och nu fått recept på cortimyk (nått mot svamp) 😅 ibland behöver man bara lite "bekräftelse" för att ta tag i nått.

Varför säger man "ett par byxor"? Ett par betyder två, men det man menar är väl en byxa och inte två? Är "paret" byxbenen? Om jag då säger "en byxa" vad blir det då? Ett par skor och en sko är inte lika många. Men en byxa och ett par byxor är? 🤔

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
2 719
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 049
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 989
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
665
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka