Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

En sak jag förudrats över så många gånger.

I engelska filmer där det är pardans så dansar de foxtrot eller annan känd dans.
I amerikanska dito vaggar de och hasar fram på dansgolvet. Är stilla pardans någonting udda i USA?
@hastflicka ?

Nu blir jag lite nyfiken ändå, kan du peka på några specifika filmer som exempel?
Som hemmavarande och sjuk har jag i stor sett samtliga romantiska filmer TV4 visat :D Ofta finns nån bröllops- eller annan "finare" fest i slutet. Brudparet och övriga gör det mitt ex kallar hasa runt (han var ingen vidare dansör, nej...)
Ett slags vaggande., med armarna om varann.

I engelska filmer där det är pardans så dansar de foxtrot eller annan känd dans.
I amerikanska dito vaggar de och hasar fram på dansgolvet. Är stilla pardans någonting udda i USA?
@hastflicka ?

Well ... Nu vet jag ju inte hur det ar mid west ... dar kan jag tanka mig att pardans ar mer vanligt just med typ foxtrot eller liknande. Men det ar nog sa att pa just brollop och andra tillstallningar dar ingen har dans som intresse sa har ingen lart sig nagon speciell dans ... utan just "vaggar" till musiken medans de kramas. Nu finns det ju manga som gillar dans ocksa och det ar vanligt att ha dans en dag i veckan/manaden pa olika stallen, sarskilt i smastader runt landet. Jag har ocksa sett folk bugga sa jag blir super avundsjuk pa brollop och andra tillstallningar dar det dansas. Jag skulle sa garna vilja kunna det, men har inte tillracklig takt kansla for att lara mig 😋 sa Jag tittar och beundrar de som kan.

@hastflicka ?
Dirty Dancing är väl amerikansk? Eller vad är vaggar och hasar fram? 😅 Tolkar det som att du menar långsam dans.

lövbiff som var bäst före igår, ja, nej på att hårdsteka och slänga in i frysen? Kött luktar alltid illa enligt mig:o

Släng in det i frysen och stek sen? Bäst för betyder inte giftig efter.:up:
Jag har blivit bättre men är så rädd för att bli matförgiftad att gammalt kött verkligen inte är min starka sida när det gäller att inte slänga direkt heh... Men du har rätt, frysen nästa för jag har verkligen noll ork nu ändå :nailbiting:

Jag har blivit bättre men är så rädd för att bli matförgiftad att gammalt kött verkligen inte är min starka sida när det gäller att inte slänga direkt heh... Men du har rätt, frysen nästa för jag har verkligen noll ork nu ändå :nailbiting:
Helt seriöst, köttet har en bäst före, inte en oätlig efter. Visst kan du steka på det nu för att förlänga hållbarheten eller fryser det och sedan tillaga det när du själv tycker det passar antingen som gryta eller som lövbiff. Mat som inte ska ätas efter bäst före datum är märkt. Jag brukar tänka att det här djuret ska inte ha dött förgäves utan kommit till nytta.

Helt seriöst, köttet har en bäst före, inte en oätlig efter. Visst kan du steka på det nu för att förlänga hållbarheten eller fryser det och sedan tillaga det när du själv tycker det passar antingen som gryta eller som lövbiff. Mat som inte ska ätas efter bäst före datum är märkt. Jag brukar tänka att det här djuret ska inte ha dött förgäves utan kommit till nytta.
Japp, jag vet egentligen men behöver nog Buke som säger åt mig att jag är hysterisk ibland :o :up:

DET HÄR JÄVLA VÄDRET!!! :rage::arghh:
SKriver under på detta. Vad är detta för :devil: novemberväder? M.v.h. granne i öst.
Japp, jag vet egentligen men behöver nog Buke som säger åt mig att jag är hysterisk ibland :o :up:
För mig kan pendeln svänga åt endera hållet, ibland är jag väldigt obrydd och ibland nojig, men det jag vet är att jag har svårt att släppa äckelkänslan när jag väl fått den. Åt en portion färdigmat igår, plötsligt hade jag ett hårstrå i munnen. Högst troligen mitt eget som landat på tallriken när jag lag upp maten, men jag fick ändå slänga resten för jag tappade aptiten att äta mer av det.

Exakt och jag är likadan, just kött känns det på när man bör å det snaraste göra nåt med det då det börjar bli slemmigt av mjölksyrabakterierna på ytan. Som fd. dumpstrare är jag inte ett dugg orolig över risk för matförgiftning, det är bara skaldjur jag ratar sen den gången jag hamnade på sjukan med misstänkt salmonella som visade sig vara matförgiftning efter en räkmacka när jag jobbade i kallskänken på gamla Esso motorhotell, räkorna var frysta och hade precis tinat när jag gjorde räkmackor så nån räka var dålig och den fick jag på min räkmacka, sen dess äter jag inte skaldjur öht. :wtf:

SKriver under på detta. Vad är detta för :devil: novemberväder? M.v.h. granne i öst.

För mig kan pendeln svänga åt endera hållet, ibland är jag väldigt obrydd och ibland nojig, men det jag vet är att jag har svårt att släppa äckelkänslan när jag väl fått den. Åt en portion färdigmat igår, plötsligt hade jag ett hårstrå i munnen. Högst troligen mitt eget som landat på tallriken när jag lag upp maten, men jag fick ändå slänga resten för jag tappade aptiten att äta mer av det.
Haha, du skulle inte klara en dag hos mina vänner på en gård, dom hade främmande av stadsfolk när kvinnan sa "det är ett hårstrå i smöret", svaret kom blixtsnabbt "bara ett?" :laugh: Dom har djur så nåt hårstrå i smöret är vanligt, eller spår av att katten tagit en tugga nånstans.:D

Haha, du skulle inte klara en dag hos mina vänner på en gård, dom hade främmande av stadsfolk när kvinnan sa "det är ett hårstrå i smöret", svaret kom blixtsnabbt "bara ett?" :laugh: Dom har djur så nåt hårstrå i smöret är vanligt, eller spår av att katten tagit en tugga nånstans.:D
Ja alltså, jag är i princip uppväxt på en sådan gård som mitt andra hem :) så det är det jag menar med att min pendel kan gå åt det ena eller andra hållet. Jag vandrar också en del, så där får man ju också hålla en annan standard än hemma. Jag har av någon anledning mindre problem med djurhår och sådant som är från "naturen", speciellt om jag "vet" varifrån det kommer. Djurhår hemma hos någon som har djur, eller ett barr i gröten i skogen= sällan något problem. Hårstrå av okänd härkomst, eller barr, i mat jag inte gjort själv=inte så kul.

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det 2 3
Svar
51
· Visningar
2 815
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 127
Senast: Pilot
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 471
Senast: qitis
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll... 2
Svar
25
· Visningar
3 071
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka