Våt is? Aldrig hört dockVar kommer ordet "vådis" ifrån?![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Våt is? Aldrig hört dockVar kommer ordet "vådis" ifrån?![]()
Nja, jag tror mer det är Stockholmsslang så våt is känns lite långsökt. ”Haru nån vådis?” Det är iaf över 100 år gammalt.Våt is? Aldrig hört dock![]()
Ja, då är det nog för långt avstånd. Jag associerade till danska ^^Nja, jag tror mer det är Stockholmsslang så våt is känns lite långsökt. ”Haru nån vådis?”
Tydligen ska det vara ålderdomligt och kan även betyda dryck av något slag.Ja, då är det nog för långt avstånd. Jag associerade till danska ^^
Sorry, uttryckte mig uselt. Ja, jag såg att ordet finns men vad det är lyckades jag itne riktigt begripaSlang för vatten. Lustigt du inte fick någon träff, när jag googlade efter en förklaring fick jag flera träffar men ingen förklaring.
sägs vara knoparmojNja, jag tror mer det är Stockholmsslang så våt is känns lite långsökt. ”Haru nån vådis?” Det är iaf över 100 år gammalt.
Jo, hittade också det och att det kunde ha germanskt(?) ursprung.sägs vara knoparmoj
Visa bifogad fil 164885