Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

På fjällsemester och camping finns det små separata paket med en typ av O´boy som innehåller mjölkpulver också. Så det är inte som att hälla vanlig O´boy i vatten. Det är den typ som finns i typ alla automater med "varm choklad" på olika anläggningar.

Har man med ett paket sådana slipper man ta med lika mjölk till skidåkningen/campingen men får ändå ngt varmt att dricka till barn (eller vuxna som inte gillar kaffe såklart) :)
Sån där oboy drack jag i förmiddags, fast med kaffe ovanpå 😁
 
Kan alla andra friluftsmänniskor utom jag diska bra/vettigt ut på tur?

Tycker jag har svårt att få det rent, utan att använda kopiösa mängder vatten, och det vill eller kan man ju inte alltid :cautious:
 
Hur jag gör te i vanlig keramiktekanna? Tebladen kommer ju hamna överallt 😵‍💫
Jag har ett filter i tyg med en plastring, det låter téet dra bra och man kan ta ur det när man tycker att det dragit klart. Vill man ha väldigt starkt te häller man bladen i kannan och filtrerar bort dom när man häller upp.
 
Nej, absolut inte. Man sänker sin standard 😅

Skönt att höra :D
Men en till dum fråga på ämnet, de gånger jag inte lyckats få det rent med den mängd vatten jag har till förfogande, så brukar jag torka bort det sista med handduken jag torkar disken med. Gör andra så också? 🙈
 
Jag har köpt det men det går inte att stänga.
Stänga? Förstår inte :confused:

Jag har ända sedan tidernas begynnelse använt tefilter i textil. Finss i en massa storlekar så det passar just din kanna. Diskar i maskin när det inte längre räcker att skölja noga.
Finns i metall och plast också, i olika design
1665050950228.png
 
Skönt att höra :D
Men en till dum fråga på ämnet, de gånger jag inte lyckats få det rent med den mängd vatten jag har till förfogande, så brukar jag torka bort det sista med handduken jag torkar disken med. Gör andra så också? 🙈
Hmm, det beror nog lite på vad det är. Jag tycker ofta att det som blir kvar är en fetthinna och lite smak (som jag antar sitter i fettet). Ska man då torka av så gör jag det absolut utan hänsyn till eventuella fetthinnor (som jag då även kognitivt börjar distansiera mig ifrån genom att kalla dem ”eventuella” :angel:). Men är det något synligt försöker jag åtgärda det mekaniskt trots allt.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Hmm, det beror nog lite på vad det är. Jag tycker ofta att det som blir kvar är en fetthinna och lite smak (som jag antar sitter i fettet). Ska man då torka av så gör jag det absolut utan hänsyn till eventuella fetthinnor (som jag då även kognitivt börjar distansiera mig ifrån genom att kalla dem ”eventuella” :angel:). Men är det något synligt försöker jag åtgärda det mekaniskt trots allt.

Okej, då är det nog ungefär så som jag gör då.
Förutom med gröt, tycker att gröt kan vara något av de jävligaste att försöka få bort. Man tror man fått det rent, men så när man börjar torka så märker man att någon "kludd" liksom ändå sugit sig fast, då gnuggar jag nog dessa med handduken :p
 
På måndag tror jag :confused:
Är det inte alltid andra måndagen i oktober även i Jönköpings län
Nope, det är justerat till:

"
I Norrbottens, Västerbottens, Västernorrlands, Jämtlands och delar utav Värmlands, Dalarnas, Gävleborgs län börjar älgjakten den 1 september, i övriga delar av landet den 8 oktober. Älgjakten får som längst pågå till den 31 januari.
"

Här håller vi oss borta från skogen under hela första veckan av jakten tills 90% av jägarna har tröttnat på jägarlivet igen :-)
 
Nope, det är justerat till:

"
I Norrbottens, Västerbottens, Västernorrlands, Jämtlands och delar utav Värmlands, Dalarnas, Gävleborgs län börjar älgjakten den 1 september, i övriga delar av landet den 8 oktober. Älgjakten får som längst pågå till den 31 januari.
"

Här håller vi oss borta från skogen under hela första veckan av jakten tills 90% av jägarna har tröttnat på jägarlivet igen :-)
Är det alltid den 8 oktober numera?
Vi pratade om det på jobbet igår och en kollega sa på måndag så den justeringen har gått mig och kollegor förbi
 

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
2 528
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 885
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 858
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
607
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp