Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

I chokladbollar använder man kakao,Oboy pulver smakar inte likadant.

Och för att svara på båda frågorna, mosbricka läääääääääänge sen (senap o räksallad) , Oboy typ 40 år sen
Chokladbollar går givetvis att göras på oboy också, smakar sötare så mindre socker, men är också gott. Vi gör ofta på oboy. Kakaochokladbollar kan vara lite skarpa i smaken i jämförelse kan jag tycka. Speciellt om man stoppar i äckligt kaffe i dem också.

Snabbmat från korvkiosken. Eller macken.
Potatismos, en (eller två) korvar av valfri sort
Tillbehör är t.ex. rostad lök, räksallad, majonäsgurka, grönsallad etc etc.

Senap, ketchup, grillkrydda efter behag.

Jag föredrar bratwurst och enbart senap plus en klick räksallad. :D
En mosbricka är bara mos här.
Det åt jag för två år sedan nästan dagligen pga magsår. Ibland köpte jag två köttbullar till.
Polisbricka däremot är med valfri korv och tillbehör.

I chokladbollar använder man kakao,Oboy pulver smakar inte likadant.

Och för att svara på båda frågorna, mosbricka läääääääääänge sen (senap o räksallad) , Oboy typ 40 år sen
Fast gör man hemmagjorda delicatobollar är det oboypulver..

Gurkmajonäs görs hemmagjort med även räksallad för jag vill ha räkor i min.

För en högstadieelev var det mums med tanke på att det var stora rostade bröd för endast 5 kr och man fick välja om man ville ha senap, ketchup och/eller grillkrydda. :)

Betydligt senare åt jag något som kallades Viking. Inbakat pizza-bröd med kebab med mycket grönsaker. Väldigt mättande och otroligt gott. Fanns då bara på Lindas i U-Väsby, har den spridit sig sedan dess?
Viking har jag ätit både i Örebro och Degerfors, så nog har den spridit sig :)

Mosbricka i all ära, men tunnbrödsrulle är ju såååå mycket godare!!
Ja!

1664607993999.webp

För en högstadieelev var det mums med tanke på att det var stora rostade bröd för endast 5 kr och man fick välja om man ville ha senap, ketchup och/eller grillkrydda. :)

Betydligt senare åt jag något som kallades Viking. Inbakat pizza-bröd med kebab med mycket grönsaker. Väldigt mättande och otroligt gott. Fanns då bara på Lindas i U-Väsby, har den spridit sig sedan dess?
Lindas i väsby... Var det svampen?

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
2 572
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 940
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 919
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
627
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama