Inte provatNog behövs den här tråden!
Jag tar upp stafettpinnen och undrar - när åt du mosbricka senaste och vad var det på den?
Höjer en halv, när drack du O´boy senast och visste du att den inte verkar finnas i USA
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte provatNog behövs den här tråden!
Jag tar upp stafettpinnen och undrar - när åt du mosbricka senaste och vad var det på den?
Det måste ha varit mer än 30 år sen, från mojjen vid Medis. Brukade inte vilja ha korv utan räksallad istället, och massor av grillkrydda och ketchup på.Nog behövs den här tråden!
Ja, ja! Jag vill veta allt om mosbrickor!Nog behövs den här tråden!
O’boy var mer nyss än mosbricka, men jag har blivit sådandär som gör varm choklad utan socker så det måste varit minst tio år sedan. Jag har dock druckit indisk motsvarighet för så lite som fyra år sedan! Självklart assöt och eventuellt innehållande spår av kakao.Inte provat
Höjer en halv, när drack du O´boy senast och visste du att den inte verkar finnas i USA
Nog behövs den här tråden!
Någon gång i slutet av 80-talet då jag flyttade hemifrån. Fick det aldrig när jag växte upp, min pappa gjorde egen choklad , så det var något som lockade. Insåg dock snabbt att det var en sockersörja och kom över längtan. Nu skulle det aldrig falla mig in att dricka det!Inte provat
Alla är bra! Vissa bara lite dyrare för att man får ta bort fler lager.Jag har en dum fråga. :P Jag äter aldrig lök utom lökkrydda. Men skulle handla lök häromdagen till min syster. Hur vet man att gullöken är bra? Vissa var fläckiga, vissa torra osv.
Ah! jag har börjat gilla det igen faktiskt, bara kall, dricker säkert en gång varannan månad i alla fall (inköpt till barnet som får det lite oftare, säkert ngn gång i veckan), och om man åker skidor kanske vattenpulver och varm .O’boy var mer nyss än mosbricka, men jag har blivit sådandär som gör varm choklad utan socker så det måste varit minst tio år sedan. Jag har dock druckit indisk motsvarighet för så lite som fyra år sedan! Självklart assöt och eventuellt innehållande spår av kakao.
Som kuriosa har jag en vän som plojskrivit en låt med hela O’boypaketets finska text. Tyvärr har jag glömt den.
Mamma gjorde också egen varm choklad, men vi hade O´boy hemma ibland ändå, dock aldrig drucken varm. Den fanns framför allt på fritids.Någon gång i slutet av 80-talet då jag flyttade hemifrån. Fick det aldrig när jag växte upp, min pappa gjorde egen choklad , så det var något som lockade. Insåg dock snabbt att det var en sockersörja och kom över längtan. Nu skulle det aldrig falla mig in att dricka det!
Eller är det månne efter aiolin? (om de inte gör på ren vitlök vilket är ursvårt)Är maräng en så frekvent använd del av efterrätten i Italien för att det alltid blir så många äggvitor över efter att pastan är bakad?
Jag funderar på pommes med pommeskrydda, från pizzerian. Vad jag ska ha till vet jag inte. Kebab kanske.Alltså jag måste sluta läsa trådar som handlar om mat, speciellt lite... speciellare mat. Nu sitter jag ju här på jobbet och är galet sugen på korv och mos. Med gurkmajonäs
Vi har alltid oboy hemma (tråden påminner mig dock att jag måste köpa sån där man blandar i vatten, så jag kan ha på jobbet (där vi får kaffe/te men inte oboy)).Inte provat
Dum fråga på dum fråga.ä... vad är pommeskrydda?Jag funderar på pommes med pommeskrydda, från pizzerian. Vad jag ska ha till vet jag inte. Kebab kanske.
Nån speciell kryddblandning.Dum fråga på dum fråga.ä... vad är pommeskrydda?
Hmmm ja , såklart.Nån speciell kryddblandning.
Smakar lite som Piffi Allkrydda tycker jag. Heter Pommeskrydda och finns i kryddhyllan. Supergott tycker jagDum fråga på dum fråga.ä... vad är pommeskrydda?
Har för mig att den innehåller salt, lökpulver, paprikapulver, och säkert nåt mer.Dum fråga på dum fråga.ä... vad är pommeskrydda?
Den smakar GOTT! Jag var tokig i sibyllas mos när jag var gravid med äldsta sonen, var sugen vid varje mål! Och däremellan....Haha, intressant sak att bli sugen på - jag har ingen aning om hur sibyllas mos smakar.
Så som svar, har aldrig ätit mosbricka, men blev lite sugen nu.