Hur jag gör te i vanlig keramiktekanna? Tebladen kommer ju hamna överallt
Tekula modell stor!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur jag gör te i vanlig keramiktekanna? Tebladen kommer ju hamna överallt
Hålet är bara ca 4,5 cm så det blir lite svårt. Bra förslag annars!Tekula modell stor!
Den 8:e oavsett dagPå måndag tror jag
Är det inte alltid andra måndagen i oktober även i Jönköpings län
Hade missat att det var nya tiderDen 8:e oavsett dag
Började gälla förra året då en fredag. Var många jägare som inte hade koll på det då.Hade missat att det var nya tider
Nädu!Don’t get me started on finsk mat
Morotslåda, kålrotslåda. Så gör man inte med goda råvaror.Nädu!
Men nu blev jag nyfiken, är det nåt speciellt du tänker på?
Kålrotslåda Mmmmmmmh batatlåda ännu bättre!Morotslåda, kålrotslåda. Så gör man inte med goda råvaror.
Nädu!
Men nu blev jag nyfiken, är det nåt speciellt du tänker på?
Ja fy satan. Kalakukko. Det är ju nån jäkla lokalrätt mot östra gränsen. Ingen annan gillar dem heller tror jag. Typ därifrån karelska piråger och annat konstigt kommer ifrån. Absolut ingen rätt som äts överallt.Det där brödet med diverse saker inbakade, som muikku eller kålrötter
Ja fy satan. Kalakukko. Det är ju nån jäkla lokalrätt mot östra gränsen. Ingen annan gillar dem heller tror jag. Typ därifrån karelska piråger och annat konstigt kommer ifrån. Absolut ingen rätt som äts överallt.
Tack då får jag försöka hitta på något annat än skogspromenader nästa veckaNope, det är justerat till:
"
I Norrbottens, Västerbottens, Västernorrlands, Jämtlands och delar utav Värmlands, Dalarnas, Gävleborgs län börjar älgjakten den 1 september, i övriga delar av landet den 8 oktober. Älgjakten får som längst pågå till den 31 januari.
"
Här håller vi oss borta från skogen under hela första veckan av jakten tills 90% av jägarna har tröttnat på jägarlivet igen :-)
Ååh, en god morotslåda är ju en ynnest på ett bra julbordKålrotslåda Mmmmmmmh batatlåda ännu bättre!
Morotslåda äter ingen. Vet inte varför de säljs och varför de serveras
Okej piråg med äggsmör är gott! Kalakukko är vidrigtÅåh, en god morotslåda är ju en ynnest på ett bra julbord
Varma piroger med äggsmör
Men kalakukko och muikkor har jag faktiskt inte smakat.
Däremot smakade jag på något sorts konstigt, inlagd, liten fisk i kuusamo. Den smakade rå fisk, och trots att jag gillar fisk och sällan har några problem att svälja ner åtminstone den tugga jag har i munnen så var det så... vidrigt... så jag var tvungen att spotta ut det i en servett
Ååh, en god morotslåda är ju en ynnest på ett bra julbord
Varma piroger med äggsmör
Men kalakukko och muikkor har jag faktiskt inte smakat.
Däremot smakade jag på något sorts konstigt, inlagd, liten fisk i kuusamo. Den smakade rå fisk, och trots att jag gillar fisk och sällan har några problem att svälja ner åtminstone den tugga jag har i munnen så var det så... vidrigt... så jag var tvungen att spotta ut det i en servett
Jag hade en kund som frågade efter morotslåda förra året. Han tyckte det var vansinnigt dåligt att vi inte hade det..Kålrotslåda Mmmmmmmh batatlåda ännu bättre!
Morotslåda äter ingen. Vet inte varför de säljs och varför de serveras
När jag tänker efter så har jag faktiskt gjort det en gång, men det var färdigstekta, kalla, muikkor från en disk, så det gör nog dem inte rättvisa. Ska jag prova igen ska det vara varma, murikkastekta muikkor direkt från ett marknadsståndHar du inte ätit muikku?! Det har ju tom jag gjort
Det behövs inte. Det är liksom inte gottNär jag tänker efter så har jag faktiskt gjort det en gång, men det var färdigstekta, kalla, muikkor från en disk, så det gör nog dem inte rättvisa. Ska jag prova igen ska det vara varma, murikkastekta muikkor direkt från ett marknadsstånd
När jag tänker efter så har jag faktiskt gjort det en gång, men det var färdigstekta, kalla, muikkor från en disk, så det gör nog dem inte rättvisa. Ska jag prova igen ska det vara varma, murikkastekta muikkor direkt från ett marknadsstånd