Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Ja fy satan. Kalakukko. Det är ju nån jäkla lokalrätt mot östra gränsen. Ingen annan gillar dem heller tror jag. Typ därifrån karelska piråger och annat konstigt kommer ifrån. Absolut ingen rätt som äts överallt.

Ja, jag jobbade ju inte så långt från ryska gränsen när jag var i Finland (Pielavesi). Det var mycket på affären jag inte vågade prova... :nailbiting:
 
Nope, det är justerat till:

"
I Norrbottens, Västerbottens, Västernorrlands, Jämtlands och delar utav Värmlands, Dalarnas, Gävleborgs län börjar älgjakten den 1 september, i övriga delar av landet den 8 oktober. Älgjakten får som längst pågå till den 31 januari.
"

Här håller vi oss borta från skogen under hela första veckan av jakten tills 90% av jägarna har tröttnat på jägarlivet igen :-)
Tack då får jag försöka hitta på något annat än skogspromenader nästa vecka :)
 
Kålrotslåda Mmmmmmmh :heart :up: batatlåda ännu bättre!

Morotslåda äter ingen. Vet inte varför de säljs och varför de serveras :laugh:
Ååh, en god morotslåda är ju en ynnest på ett bra julbord :D
Varma piroger med äggsmör 🤤
Men kalakukko och muikkor har jag faktiskt inte smakat.
Däremot smakade jag på något sorts konstigt, inlagd, liten fisk i kuusamo. Den smakade rå fisk, och trots att jag gillar fisk och sällan har några problem att svälja ner åtminstone den tugga jag har i munnen så var det så... vidrigt... så jag var tvungen att spotta ut det i en servett 😂
 
Ååh, en god morotslåda är ju en ynnest på ett bra julbord :D
Varma piroger med äggsmör 🤤
Men kalakukko och muikkor har jag faktiskt inte smakat.
Däremot smakade jag på något sorts konstigt, inlagd, liten fisk i kuusamo. Den smakade rå fisk, och trots att jag gillar fisk och sällan har några problem att svälja ner åtminstone den tugga jag har i munnen så var det så... vidrigt... så jag var tvungen att spotta ut det i en servett 😂
Okej piråg med äggsmör är gott! Kalakukko är vidrigt
 
Ååh, en god morotslåda är ju en ynnest på ett bra julbord :D
Varma piroger med äggsmör 🤤
Men kalakukko och muikkor har jag faktiskt inte smakat.
Däremot smakade jag på något sorts konstigt, inlagd, liten fisk i kuusamo. Den smakade rå fisk, och trots att jag gillar fisk och sällan har några problem att svälja ner åtminstone den tugga jag har i munnen så var det så... vidrigt... så jag var tvungen att spotta ut det i en servett 😂

Har du inte ätit muikku?! O_o Det har ju tom jag gjort :p
 

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
2 528
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 885
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 858
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
607
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp