Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Varför är Blundstone i så olika kvalitet på vänster respektive höger sko?

Min vänstra är i perfekt skick. Den högra är sprucken, nött och det är två stora sprickor i lädret, rakt in. Babblade med en kompis - som är av det slaget att hon sällan slänger nåt... Hon sa att i hennes förråd finns ett lager av hela vänsterskor och uttjänta högerdojor. Samt att det varit sådär i många år nu.

Hon är högerhänt (-fotad) och jag vänster. Så den eventuella teorin sprack direkt.
Min vänstra är i mycket sämre skick än den högra. Och så var det förra gången också med den något billigare modellen. Men de håller i många år med daglig användning så jag är nöjd kund ändå.

IMG_6021.jpeg
 
Annan spin-off fråga i trådens kategori. Hur vet man om man är högerfotad? Enda gången när den egenskapen ställdes i dagen var när jag spelade fotboll. Annars tar jag med mig båda fötterna på ungefär likvärdigt sätt.
När jag gick en kurs i snowboarding när jag var 14, så många år sen, så skulle man ställa sig höftbrett och sen falla framåt. Den fot som tog i först/regerade först ansågs då vara den fot man skulle ha framåt. Jag uppfattade också som att den främre foten var ens "ledfot", dvs om det var högerfot så var man högerfotad.
 
För all del, men att sen få med sig flera hundra anhängare i uppdraget att rensa ut mudbloods men som dyrkar en själv som någon form av Gud.. det är ju ändå imponerande måste jag säga!

Ja, det var väl som Hitler. Han ville utrota alla som inte var "ariska". D.v.s. långa, blonda, blåögda och vältränade. Hmm... var inte han kort, mörkhårig och något rundlagd och såg verkligen inte speciellt atletisk ut? Han passade ju inte direkt in på det sätt han tyckte att en människa skulle se ut.
 
Har bara sett filmerna så det framkommer inte så tydligt, men visst han bytte ju namn så det stämmer nog!

Det blir rätt tydligt i böckerna att han hatade sin mugglarpappa. Verkligen HATADE! Så hans hat mot mugglare har med stor sannolikhet kommit därifrån plus från hans morfar som var av en gammal pureblood trollkarlssläkt. Morfadern var en synnerligen otäck typ som också hatade mugglare och var nog ond rakt igenom.
 
Annan spin-off fråga i trådens kategori. Hur vet man om man är högerfotad? Enda gången när den egenskapen ställdes i dagen var när jag spelade fotboll. Annars tar jag med mig båda fötterna på ungefär likvärdigt sätt.
Testa att hoppa på ett ben. Jag har inga problem på höger men på vänster måste jag verkligen fokusera för att ta mig från marken.
 
Det blir rätt tydligt i böckerna att han hatade sin mugglarpappa. Verkligen HATADE! Så hans hat mot mugglare har med stor sannolikhet kommit därifrån plus från hans morfar som var av en gammal pureblood trollkarlssläkt. Morfadern var en synnerligen otäck typ som också hatade mugglare och var nog ond rakt igenom.

Det framkommer lite i filmen också, att han hatade sin pappa alltså, men då är jag med på hans resa! Jag var nog mest förvånad över hur en mudblood kunde få så många anhängare, men har han dolt det är det ju inte konstigt.

Det där med att förakta sig själv.. jag lyssnade precis klart på Mio min Mio och tänker på Astrid Lindgrens ord om riddar Kato. ”Kanske var det ingen som hatade riddar Kato mer än riddar Kato själv”. Kanske var det samma för Voldemort då. Kanske för Hitler också, vem vet.
 
Är förkyld för första gången sen pandemin. Undrar på riktigt hur frisk man måste vara för att kunna gå tillbaka och jobba?
 

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
2 529
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 885
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 862
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
608
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp