Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I en podd sa en att den aldrig köper apelsiner i färdigförpackade påsar, då de alltid lägger med en viss procent frukt som är sämre i skick, att det är en medveten grej. Om det stämmer eller inte kan jag inte verifiera men det känna rimligtHur kommer det sig att det i varje påse med clementiner alltid finns en som är dålig? I varenda en.
Orimligt snarare om någon tror att det packas för hand.I en podd sa en att den aldrig köper apelsiner i färdigförpackade påsar, då de alltid lägger med en viss procent frukt som är sämre i skick, att det är en medveten grej. Om det stämmer eller inte kan jag inte verifiera men det känna rimligt
Oj det är sällan vi får dålig och vi köper clementiner och annat i stort sett varje vecka i påse.I en podd sa en att den aldrig köper apelsiner i färdigförpackade påsar, då de alltid lägger med en viss procent frukt som är sämre i skick, att det är en medveten grej. Om det stämmer eller inte kan jag inte verifiera men det känna rimligt
Varför skulle det vara rimligt ??I en podd sa en att den aldrig köper apelsiner i färdigförpackade påsar, då de alltid lägger med en viss procent frukt som är sämre i skick, att det är en medveten grej. Om det stämmer eller inte kan jag inte verifiera men det känna rimligt
Det är ju äggstockarna som är problemet i det fallet och inte livmodern.Om en person gör en hysterektomi, har den då samma hormonsvängningar typ PMS etc, eller försvinner de med mensen? Eller behövs det tas bort äggstockar också?
Jag misstänkte det men tänkte att det kanske fanns någon mekanism som gjorde att kroppen typ uppfattar att den inte kan få mens/barn och lägger ner.Det är ju äggstockarna som är problemet i det fallet och inte livmodern.
Nä, även de som är sterila får ju hormonpåslag och mens, om livmodern är kvar, kroppen fattar ingenting i det fallet.Jag misstänkte det men tänkte att det kanske fanns någon mekanism som gjorde att kroppen typ uppfattar att den inte kan få mens/barn och lägger ner.
Fast det är ju inte riktigt samma som att ta ut ett organ. Men då vet jagNä, även de som är sterila får ju hormonpåslag och mens, om livmodern är kvar, kroppen fattar ingenting i det fallet.
Emmer i Tuss låter som en rolig barnbokNu har jag hört dettz på radion flera gånger och undrar om det är OK? (det är det väl inte??)
De säger emmeriiiituss. Jag har alltid sagt eméritus
Har alltid betonat som du, jag också.Nu har jag hört dettz på radion flera gånger och undrar om det är OK? (det är det väl inte??)
De säger emmeriiiituss. Jag har alltid sagt eméritus
Har alltid betonat som du, jag också.
Påminner mig om en familjemedlem som trodde att ett gäng tyskar pratade om ”den där Mats” när de pratade om sin bil, ”der Mazda”. Hen började undra varför de alltid åkte med den där Mats när de skulle nånstans.Samma här.
Edit: Om en uttalar det som @tanten berättade att de gjort på radion blir ju emerita jättekul
För att man ätit för lite under dagen.På kvällen efter att man borstat tänderna så blir man typ alltid hungrig.
Varför?
Och jag satt som 10-åring i bilen och undrade SÅ varför vi bemödade oss med att åka hela vägen upp till västkusten för att födelsedagsfira en person som mamma och mormor hela tiden refererade till som "kärringen".Påminner mig om en familjemedlem som trodde att ett gäng tyskar pratade om ”den där Mats” när de pratade om sin bil, ”der Mazda”. Hen började undra varför de alltid åkte med den där Mats när de skulle nånstans.
Men varför blir jag hungrig efter att jag borstat tänderna och inte fem minuter innan?För att man ätit för lite under dagen.