Sv: Tråden för de Okända!!
Hej!
Känner verkligen att min lilla älskade favorithäst på ridskolan passar in här. (Lite väl mycket kanske).
Så tänkte göra en liten "fakta ruta" om henne...
Namn: Posh (dock tror jag inte att hon döptes till det ursprungligen...)
Födelseår: Okänt (troligen på 00-talet)
Import: Okänd (möjligen från Lettland)
Ras: Okänd (men är förvillande lik "Lettiskt halvblod", därav tror jag även att hon kan vara lettisk import)
Uppfödare: Okänd
Mankhöjd: 158-159 cm (vet inte om det finns papper som bekräftar det, men mitt ögonmått säger det i alla fall...)
Färg: Brun utan nämndvärda tecken
Det jag skrivit inom parentes är sådant som jag kommit fram till genom egen "forskning" eller vad man ska säga...
Hon är ganska stark och framåt att rida, särskilt i hoppning (hon hoppar väääldigt stort och drar något fruktansvärt mellan och efter hinder ibland...). Dock är hon alltid väldigt snäll och "ställer upp" för än. Totalt orädd och väldigt trygg i sig själv. Verkligen 100% ärlig på hinder. Har ganska "vanlig" skritt, gudomligt mjuk trav och stor galopp.
Vissa (inklusive jag själv) tycker att hon ser ut som en jätteponny både i kroppsformen och ögon m.m. Jag förstår absolut inte varför :Stick Out Tongue:
Några bilder på skönheten:
Jag och "Lilldivan" (som jag brukar kalla henne) efter den traditionsenliga maskeradhoppningen på trettondagen i år.
På en av terminens första lektioner...
"Lilldivan" i hagen. En av mina absoluta favoritbilder på henne, som jag faktiskt tagit med min mobil