Sv: Tråden för de Okända!!
KL
Jag har två oäktingar!
Sofia, även kallad Dundertunnan, f -97, 140 cm, imp. Tyskland med okänd härstamning och ras. Har haft henne i 8 år och hon har fått stå ut med det mesta, har nog provat varenda gren jag kan komma på
Började klickerträna henne för två år sedan och det + körning är det roligaste hon vet! Nu skruttar hon runt i hagen och rids av medryttare några gånger i veckan + körs av mamma, då jag bor 7 mil enkelväg från stallet och inte har möjlighet att ta mig dit särskilt ofta. Hon har kronisk bronkit och fick sitt livs första fånganfall i våras, olyckligtvis.
Liten Olga, 180 cm, f -08, egenuppfödd lettiskt halvblod/trait poitevin. Mamman (halvblodet) är av okänd härstamning. Världens coolaste häst, alla tider! Och vinner ALLAS hjärtan! Just nu är hon på inridning hos en vän till mig. Sent inriden pga allt oflyt med stall o.s.v de senaste åren. Men det tar hon igen med bravur nu då hon gör superbra ifrån sig!
Kan tillägga att detta nog är den absolut smartaste hästen jag någonsin träffat! Jag kan inte ta åt mig äran av att hon kan lägga sig ned på kommando, för det har Sofia lärt henne. Jag provade helt enkelt bara att göra samma kommando på henne som på Sofia, då hon brukar stå och titta på när jag tränar Sofia. Det tog bara någon minut innan hon låg ned och det har funkat även efter, så det var inte bara "tur" för den gången. Sjukt, egentligen!