Tråd för värdelöst vetande - Del 34!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack fina! :love:
Jag kanske gör det, men jag har en förmåga att pladdra på för mycket :D
Just nu är det mycket oro :( Får se hur det känns när jag kommer hem ikväll...
Kramar!

...och där kom ena anledningen till oron...kuratorn ringde och sa att min handläggare på f-kassan kommer med imorgon när vi ska ses, tack och lov kunde kuratorn och jag ses tidigare och förbereda...han verkar helt fantastisk, men liksom...hela min framtid vilar i hans händer nu ungefär och jag HATAR att jag ser (och känner mig) så pigg och frisk ut nu! :(

Tack fina! :love:
Jag kanske gör det, men jag har en förmåga att pladdra på för mycket :D
Just nu är det mycket oro :( Får se hur det känns när jag kommer hem ikväll...
Kramar!
För mig får du pladdra hur mkt du vill!

Men om du alltid har varit sjuk och du verkar själv säker på att jobb inte är aktuellt så borde det väl inte utredas massa gånger varje år?

Nu är ju problemet att jag blir för gammal för aktivitetsersättning så nu gäller det sjukersättning istället, vilket ju är mer eller mindre "permanent" att jag funkar så här bra just NU är ju för att jag orkar hålla igång träningen - som är exakt precis vad jag LEVER för idag.
Jag ska göra en MR för helrygg nästa vecka, önskar så att den hade varit gjord nu så jag hade kunnat tala om resultatet för honom, men det går väl att komplettera antar jag (bara att säga att jag har en tid för det är nog ett stort plus!)

Sedan är jag orolig för en person som antingen mår ganska dåligt, eller bara undviker mig - eller båda delarna...och så vill jag INTE ha det :( Det gör ont :cry:

Ditt tidigare liv måste väl ändå ligga till någon slags grund för bedömningen?

Nej det förstår jag. Sånt gör ont, hoppas att ni ordnar upp det.

Beställt kattsand.
Testade lite olika kattsand nu under några veckor, men det är rena mardrömmen. Finns bara en sort som duger, så jag får offra en semesterdag och sitta hemma när Posten ringer. Kommer aldrig byta kattsand igen.

*spottar*
Min lärare tror jag är på väg att bli utbränd :(...jag tror hen har rätt :(....jag är så stressad att jag får svårt att minnas saker nu:crazy: .....så jag måste dra i handbromsen lite men jag vet inte var eller hur...Känner mig lite ensam, trött. Det har varit en lång jobbig vinter. Ovanligt tung med alla sjuka djur. Jag skulle behöva lite flyt nu. Glida lite på ett bananskal för att andas lite.....Jag fick flytta fram morgondagens prov till nästa vecka. Har ett prov i morgon sen kan jag läsa lite i lugn och ro till nästa veckas två prov. Pappa ska fixa bilen i morgon med. Måste övertala honom att låna ut bilen med så jag kan hämta hö igen. Med andra ord måste jag kräla i stoftet igen och bli förnedrad.
Jag hade hoppats på tidigt betessläpp i år men det verkar inte som att det är möjligt. Djuren mår bra ändå. Tack gode gud för det! Oroar mig som vanligt för ekonomin. En plan jag hade gick i stöpet och jag är på ruta ett igen, men ändå inte på ett sätt.
Rörmokaren har varit här, kändes bra, gillade den gamle mannen. Han vill göra mitt hem fungerade igen och verkar veta vad han gör. Men hv måste sanera möglet med och ev riva hela köket för det. Jag är tveksam till att hv kommer göra det men rörmokaren påpekade att jag har rättigheter och hon har skyldigheter så det känns bra. Jag kommer nog inte dö av att dricka vattnet heller enligt honom men att ett vattenprov är nog bra ändå att ta. Jag bad hv om det för en månad sen eftersom det är flera år sen sist men inget har hänt.
Jag får nog göra det själv men vet inte vilket jag ska ta :confused:
Förstå mig rätt, jag är jättetacksam för mycket i mitt liv men det är så tungt ibland. :cry:

Yeeeej. Håll tummarna för att region skåne tycker om mig!
Min tandläkare har idag ansökt om nya framtänder till mig. Den där jävla hästsparken tog rejält för några år sen...

Försäkringsbolaget vill inte ersätta eftersom det gått längre än fem år, trots att dom håller med om att det kan ta lång tid innan skadorna visar sig och trots att dom till och med sett bilder på hur jag såg ut (tänderna var insparkade så dom låg längs gommen, krosskador på käkbenet mm). Jag ifrågasatte detta och dom sa att det är praxis. Men allvarligt, fem jävla år är ingenting i tandsammanhang! Min tandläkare är sådär lycklig nu. Det togs nya bilder förra veckan och högra tanden (som var värst) hänger typ fast tack vare tänderna intill, den vänstra börjar bli likadan. Tandbenet har luckrats upp pga skadorna, mycket mer än för ett halvår sen (går på kontroller ofta). Skitkul, verkligen.

Yeeeej. Håll tummarna för att region skåne tycker om mig!
Min tandläkare har idag ansökt om nya framtänder till mig. Den där jävla hästsparken tog rejält för några år sen...

Försäkringsbolaget vill inte ersätta eftersom det gått längre än fem år, trots att dom håller med om att det kan ta lång tid innan skadorna visar sig och trots att dom till och med sett bilder på hur jag såg ut (tänderna var insparkade så dom låg längs gommen, krosskador på käkbenet mm). Jag ifrågasatte detta och dom sa att det är praxis. Men allvarligt, fem jävla år är ingenting i tandsammanhang! Min tandläkare är sådär lycklig nu. Det togs nya bilder förra veckan och högra tanden (som var värst) hänger typ fast tack vare tänderna intill, den vänstra börjar bli likadan. Tandbenet har luckrats upp pga skadorna, mycket mer än för ett halvår sen (går på kontroller ofta). Skitkul, verkligen.
Stå på dig!

Jag kom på en sak...att jag har LOVAT att inte ge upp och gå ut från passen, har kommit på hur jag enkelt ska lösa det...jag struntar helt enkelt i att gå dit! Jag ger upp! :cry:
...och går sönder en smula eller tre...eller fullständigt :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 414
Senast: Tarnin
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
87 88 89
Svar
1 772
· Visningar
55 039
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar