Tråd för värdelöst vetande - Del 34!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag önskar att jag KUNDE jobba... (snälla inga "kan du träna så kan du väl jobba..." kommentarer va? ) så ja, tänk så olika det kan vara :)

Jag skulle klara mig fint utan att jobba om det vore självvalt och jag vore ekonomiskt oberoende osv, jag skulle inte jobba om jag vann drömvinsten. Men att vara sjukskriven suger och jag skulle mkt hellre jobba.
Kan inte din historia secret så jag säger inget men att vilja men inte kunna vad det än gäller är tungt.

Jag kan känna att jag är otroligt glad att jag faktiskt fungerar alls (det var inte vad läkarna sa...tur jag inte hörde dem ;) ) och att jag faktiskt varit sjuk redan från start...måste vara typ miljoner gånger värre att gå från frisk och fullt fungerande till...well...motsatsen.
Jag vet ju liksom inget annat, men är glad för allt jag faktiskt klarar! (inte minst nu när jag märker HUR mycket det faktiskt ÄR... mot alla jäkla odds! :D )

Jag har jobbat i dag...fick frågan iigår om jag var ledig så nu kvittade jag mot att vara ledig när jag ska till optikern istället.

Är Arne Dahl-filmerna bra? De hade en box till ok pris med de första på CDON och jag letar alltid efter ngt att titta på (det är så jag fördriver mina kvällar).
Jättebra! Under förutsättningar att man tycker om svensktkrim. Typ Beck, Irene Huss och liknande.
Jag gillar ju Beck, Johan Falk och Wallander så då är det ju värt att prova :)
Då skulle jag bli förvånad om du inte gillade dessa! Dom sex första filmerna är ngt bättre än det som går på tvn nu tycker jag men det är avsolut bra det också.
Falk är nog min absoluta favorit!
Wallander har jag aldrig kommit in i.

@MarieJ: Jag tröttnade på Wallander någonstans vid film 14 så de efter den har jag inte sett. Johan Falk gillar jag och särbon skarpt så vi ser fram emot nästa. Beck har alltid en jämn nivå men jag tyckte förra vändan var lite svag på slutet så jag hoppas de tar fart igen med de nya.

@MarieJ: Jag tröttnade på Wallander någonstans vid film 14 så de efter den har jag inte sett. Johan Falk gillar jag och särbon skarpt så vi ser fram emot nästa. Beck har alltid en jämn nivå men jag tyckte förra vändan var lite svag på slutet så jag hoppas de tar fart igen med de nya.
Håller med om Beck och ser fram emot lördagens film.

Knäskurat hela badrummet så nu känns det fräscht. Provkört tvättmaskinen, lagat mat på spisen första gången, gick bra när jag väl fattade att jag inte behövde trycka så hårt på touchen :D (blev världens godaste wokgryta), eldar i kaminen så inte så rått i sovrummet som det var i natt. Vi har också lastat en kärra som ska till tippen imorgon, men först städa lägenheten färdigt

Jag köpte två berlocker till mitt armband (och kom på hur jag ska lyckas fästa det själv, med hjälp av en öppen "hårnål" som förlängning :p ) idag för att jag tyckte jag förtjänade dem!

Jag kan känna att jag är otroligt glad att jag faktiskt fungerar alls (det var inte vad läkarna sa...tur jag inte hörde dem ;) ) och att jag faktiskt varit sjuk redan från start...måste vara typ miljoner gånger värre att gå från frisk och fullt fungerande till...well...motsatsen.
Jag vet ju liksom inget annat, men är glad för allt jag faktiskt klarar! (inte minst nu när jag märker HUR mycket det faktiskt ÄR... mot alla jäkla odds! :D )
Man får nöja sig med "det lilla" vilket i ditt fall inte är så litet :) Jag är sjukskriven idag, men förhoppningsvis bara en period. Det som jag tycker känns jobbigast är att inte dra in pengar genom att göra andra tjänster. Den känslan blir svår att vänja sig vid.

Jag har duschat! Skönt. :) I morgon ska jag träffa läkare och beh. ansvarig på öppenpsyk, ska ta upp detta med min (brist på) dygnsrytm och att jag blir uppvarvad. Har tagit Theralen tre kvällar i rad och sovit till typ 18 dagen efter. :eek: Så det funkar inte så bra...
Ska nog be om att få prova Lamotrigin, ska vara bra mot uppvarvning tydligen.
Hoppas jag inte försover mig i morgon... :nailbiting:

@deathslyna - jag är (för det mesta) otroligt glad, nöjd och tacksam för det jag har...mitt enda orosmoment (för egen del) är försäkringskassans påhitt...men allt löser sig liksom på ett eller annat sätt.

Eller nej, jag är rädd för att/om de tar bort LM-klasserna från gymmet också, förstås!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 414
Senast: Tarnin
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
87 88 89
Svar
1 772
· Visningar
55 034
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar