Tråd för värdelöst vetande - Del 34!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pappa tyckte att mitt personliga brev till jobbsökningen var bra. Det betyder mkt.

Blir en dag i fåtöljen. ( Ja ytterligare en)
Blir trav, femmil, melodifestival och Plura.

Färdiginflyttad men kaos överallt typ.
Har bäddat sängen och ligger och lyssnar på fågelkvitter.Det hörde man knappt för all trafik innan.
Kommer nog stortrivas bara jag får ordning på golvet nere så man kan fixa i ordning allt

Hunnit med en del idag. Jobbat till 10.30. Sen köpt nytt spån , lite foder på Lantmännen. Lagt ihop alla sopor i stallet och satt ut. Köpt ny säck solrosfrö till utefåglarna. Skrittat en runda. Nu slappa på soffan.

Ångest deluxe :( jag har anat lite men nu har jag upptäckt mögel i köket!:yuck: Hv har tittat, jag tror knappast hon kommer vilja sanera ordentligt, hon ska kontakta nån firma på måndag och ska ge dom mitt nummer. Hela köket måste nog rivas och saneras :(
Jag måste kanske flytta....igen....:(

Ångest deluxe :( jag har anat lite men nu har jag upptäckt mögel i köket!:yuck: Hv har tittat, jag tror knappast hon kommer vilja sanera ordentligt, hon ska kontakta nån firma på måndag och ska ge dom mitt nummer. Hela köket måste nog rivas och saneras :(
Men fy fan! Stackars dig!

Men din stackare

Jag skriver mina fem positiva på face, i dag skrev jag nästan 10 negativa med. Nu ska jag ta ett glas vin och sen sova. Så less, orkar inte mer nu.

"Idag" var jag med om något riktigt, riktigt fint.
Var på Max för att en tjej i sällskapet ville ha mat, medan vi står där så kommer det en kille och ba "är det du som är *förnamn* *efternamn* (bara det! Även om jag nu hatar dessa namn...) "ehm...ja..." tänkte väl att han var väktare, polis eller något och funderade på om jag hade gjort något dumt :rofl:
- Vi gick i samma skola på högstadiet, och jag var så OTROLIGT dum mot dig, jag är så ledsen för det! Tänker ofta på det, ångrar vad jag gjorde och sa, skäms och lovade mig själv att OM jag någon gång skulle träffa dig så skulle jag åtminstone försöka be om ursäkt...
- Ja du är LÅNGT ifrån den enda som var dum mot mig. Tyvärr kan jag inte komma på alls vem du faktiskt är. Högstadiet var liksom 15 år (!!) sedan...
- Jaa...det är "xxx" från klass "G" hängde mycket med två andra som också var dumma mot dig...
- Jahaaa...ja då vet jag vem du är. Uppskattar verkligen det här och tycker att det är väldigt, väldigt fint av dig, jag blir helt rörd...önskar att fler hade samma mod som du! :)

Det kändes verkligen...äkta...och jag är BRA på att känna av sådant. Så jag tog det faktiskt på fullaste allvar och kände att det var en uppriktig ursäkt.
Brukar ofta tänka på hur mina gamla mobbare såg på sig själva idag, om de vet vilket helvete de ställt till med och om de ens ägnat det en tanke. Om de är lika vidriga idag som de var då - förhoppningsvis har de vuxit upp de också dock.
Och så fick jag träffa en som svarade på dessa funderingar, ja han kunde ju inte svara för ALLA naturligtvis, men att ändå kunna se att det faktiskt HAR lämnat spår och eftertanke i så många år även hos åtminstone en av dem.

Jag blev lite varm i hjärtat! :love:

Frågan är om det är jag som hanterar livet fel, om livet hanterar mig fel, om allas liv är så här eller om mitt liv helt enkelt bara är lite jävligare än "normalt" ?
Ibland känns det som om jag är någons marionettdocka som kastats hit och dit för att se hur mycket den klarar innan den går sönder.
Jag vill inte ha fler "utmaningar" nu. Lugn och ro, stabilitet och trygghet. Det är vad jag vill ha, inget annat. Jag vill vara "tråkig".

"Idag" var jag med om något riktigt, riktigt fint.
Var på Max för att en tjej i sällskapet ville ha mat, medan vi står där så kommer det en kille och ba "är det du som är *förnamn* *efternamn* (bara det! Även om jag nu hatar dessa namn...) "ehm...ja..." tänkte väl att han var väktare, polis eller något och funderade på om jag hade gjort något dumt :rofl:
- Vi gick i samma skola på högstadiet, och jag var så OTROLIGT dum mot dig, jag är så ledsen för det! Tänker ofta på det, ångrar vad jag gjorde och sa, skäms och lovade mig själv att OM jag någon gång skulle träffa dig så skulle jag åtminstone försöka be om ursäkt...
- Ja du är LÅNGT ifrån den enda som var dum mot mig. Tyvärr kan jag inte komma på alls vem du faktiskt är. Högstadiet var liksom 15 år (!!) sedan...
- Jaa...det är "xxx" från klass "G" hängde mycket med två andra som också var dumma mot dig...
- Jahaaa...ja då vet jag vem du är. Uppskattar verkligen det här och tycker att det är väldigt, väldigt fint av dig, jag blir helt rörd...önskar att fler hade samma mod som du! :)

Det kändes verkligen...äkta...och jag är BRA på att känna av sådant. Så jag tog det faktiskt på fullaste allvar och kände att det var en uppriktig ursäkt.
Brukar ofta tänka på hur mina gamla mobbare såg på sig själva idag, om de vet vilket helvete de ställt till med och om de ens ägnat det en tanke. Om de är lika vidriga idag som de var då - förhoppningsvis har de vuxit upp de också dock.
Och så fick jag träffa en som svarade på dessa funderingar, ja han kunde ju inte svara för ALLA naturligtvis, men att ändå kunna se att det faktiskt HAR lämnat spår och eftertanke i så många år även hos åtminstone en av dem.

Jag blev lite varm i hjärtat! :love:

Man gör dumma saker och vissa saker kan förstöra andras liv men man kan ju inte göra mer än vad han gjorde och jag blir alldeles rörd. Jäkligt modigt!

Vi toppar helgen här hemma med att hitta en sönderrostad läckande vattenledning i källaren och en läcka i takfönstret i badrummet. :meh:

Vi toppar helgen här hemma med att hitta en sönderrostad läckande vattenledning i källaren och en läcka i takfönstret i badrummet. :meh:

Grejen är att du inte ska identifiera dig med fel utanför dig. Som csn, läckande vattenledning eller mögel. Det är inte du. Du är den som blir tvungen att deala med skiten, men kom ihåg att den läckande vattenledningen inte är ditt liv lixom, den är en bi-del av livet lixom.

Men jag vet, man blir fan hysterisk när man aldrig får vara ifred! Alla grejer som pockar på uppmärksamhet (läs i negativ anda) gör en tokig.

Vill man ha lugn och ro, ska man bo i stan i lägenhet hyrd av trygg och pålitlig hyresvärd, man ska inte ha några djur, helst inga direkta kontakter med andra människor eller en bil. Eller på något sätt interagera med andra själar. Då borde man få lugn och ro och stabilitet i livet.

Frågan är ju om det är värt det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 413
Senast: Tarnin
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
87 88 89
Svar
1 772
· Visningar
55 020
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2