Tråd för värdelöst vetande - Del 34!

Status
Stängd för vidare inlägg.
hm, har just insett på allvar problemet med att hämta häst utan bil... inte för att vår trasiga bil har dragkrok, men det underlättar att få byta bil med någon en dag... istället för att någon ska vara utan bil en hel dag.

Vv funderar på om jag ska anmäla intresse för nyproducerade hyreslägenheter inne i stan. Betyder ca 2000 mer i hyra men ung samma storlek som idag. Men skulle få närmare till typ allt utom stallet (kan cykla till jobbet istället för att köra). Har till på lördag att fundera. Det är först till kvarn och det är enda sättet jag kan komma in närmare stan då jag har typ inga köpoäng alls.

Frågan är om det är jag som hanterar livet fel, om livet hanterar mig fel, om allas liv är så här eller om mitt liv helt enkelt bara är lite jävligare än "normalt" ?
Ibland känns det som om jag är någons marionettdocka som kastats hit och dit för att se hur mycket den klarar innan den går sönder.
Jag vill inte ha fler "utmaningar" nu. Lugn och ro, stabilitet och trygghet. Det är vad jag vill ha, inget annat. Jag vill vara "tråkig".
Jag har ju ganska mycket elände som händer runt mig med.
Jag tar mig en dag eller två ibland när jag surar, är arg, ledsen eller bitter, sen försöker jag ta nya tag.
Tänker att nån gång blir det bättre.
Just nu denna månad är livet ok.
Nästa vet jag inte då jag varit sjukskriven ett år då.
Men du kan och du kommer få det bättre
Hästarna mår väl ok nu? CSN är färdigt, du komme få din drömutbildning.
Jag tänker inte komma med några klyschor för de har jag själv hört till leda, men du är fantastisk och det kommer lösa sig
Kramar! !!

Grejen är att du inte ska identifiera dig med fel utanför dig. Som csn, läckande vattenledning eller mögel. Det är inte du. Du är den som blir tvungen att deala med skiten, men kom ihåg att den läckande vattenledningen inte är ditt liv lixom, den är en bi-del av livet lixom.

Men jag vet, man blir fan hysterisk när man aldrig får vara ifred! Alla grejer som pockar på uppmärksamhet (läs i negativ anda) gör en tokig.

Vill man ha lugn och ro, ska man bo i stan i lägenhet hyrd av trygg och pålitlig hyresvärd, man ska inte ha några djur, helst inga direkta kontakter med andra människor eller en bil. Eller på något sätt interagera med andra själar. Då borde man få lugn och ro och stabilitet i livet.

Frågan är ju om det är värt det?
Kloka ord och precis så är det ju, det är inte jag som gjort något fel (Tack för påminnelsen:bow:) utan det är bi-saker som stör, men det ska ju inte få styra livet.
Men som du säger, när man aldrig blir lämnad ifred av dessa bi-grejer så blir man nästan hysteriskt imellanåt. :angel::meh:
Jag har funderat på det där, att isolera sig men tror inte det löser något, dessutom skulle jag bli helt galet olycklig utan djur och människor i mitt liv ;)

Vv när jag började gymma skulle jag dött av att cykla 30 min random hill på motstånd 12. Idag gjorde jag det, efter att först kört 2 varv styrka. Det var segt och jag mådde illa, men medelvarv/minut var över 65. Riktigt stolt över mig själv :)

Sååå...
Release av Bp - check
Release av Bj - check
Release av Sh´b - check
Release av Cx - check

Och på 3 av dem rullar denna...vilket innebär att jag kommer få höra den 6 dagar i veckan... minst 8 gånger...

För övrigt kan man även dansa till denna:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 413
Senast: Tarnin
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
87 88 89
Svar
1 772
· Visningar
55 020
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2