Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på sjukgymnastens gym ( två gånger i veckan) och gjort det bästa som finns! Styrketränat :p Fullkomligt älskar det! Finns fan inget bättre, förutom springa då ;) Cykel dit och cykel hem och nu svida om för ett par timmar i skogen. Känns som att det blir en utmärkt fortsatt dag :)

Vv verkar ha triggat igång ischiasen igen :( är fortfarande hanterbart även utan smärtstillande, men jag har inte tid med att bli sjuk!

Åkte till kliniken. Den normalt lättlastade hästen ville inte gå på varken dit eller hem men gick på till sist efter en hel del övertalning. Upplevde henne ovanligt stressad väl på kliniken. Hon blev även under tiden vi var där sämre i sina utslag och huden ilsket röd igen :(
Blodprover för allmäntillstånd m.m. samt allergi togs. Även biopsi togs på två knölar och hon har nu stygn som ska tas om tio dagar där. Även prov på skållorna togs som hon fått tillbaka i pannan.

Även denna veterinär höll med om att teorin om stress och obalans i magen lät rimlig. Jag ska öka på linfröna och ge proviva för magen men för övrigt fortsätta som vanligt. Nu väntar vi in alla provsvaren som kommer trilla in allt eftersom under närmaste veckan.
Är glad att jag åkte. Älskade fina hästen <3

@_husmusen_ stackare! All min sympati!

Ischias är en av anledningarna till att jag tränar hos sjukgymnast nu. Den smärtan som domderade med mig sist klarar jag inte en gång till. Aldrig mer.

Åkte till kliniken. Den normalt lättlastade hästen ville inte gå på varken dit eller hem men gick på till sist efter en hel del övertalning. Upplevde henne ovanligt stressad väl på kliniken. Hon blev även under tiden vi var där sämre i sina utslag och huden ilsket röd igen :(
Blodprover för allmäntillstånd m.m. samt allergi togs. Även biopsi togs på två knölar och hon har nu stygn som ska tas om tio dagar där. Även prov på skållorna togs som hon fått tillbaka i pannan.

Även denna veterinär höll med om att teorin om stress och obalans i magen lät rimlig. Jag ska öka på linfröna och ge proviva för magen men för övrigt fortsätta som vanligt. Nu väntar vi in alla provsvaren som kommer trilla in allt eftersom under närmaste veckan.
Är glad att jag åkte. Älskade fina hästen <3

Hästen då :(

Jobbar delad tur idag för första gången. 6:30-8:30 och 13-17. Värdelöst. Men just nu har jag inget bättre för mig.

Dottern ska till sin pappa efter skolan så nu är jag barnlös i två veckor .
Och alla dessa ändlösa möten börjar from idag.
Idag var dessutom deadline för advokaterna att lämna in synpunkter på utredningen så nu blir det rättegång snart.
min advokat skickade förslag på lösningar men det besvarades aldrig.
Motparten vill ha rättegång

Somnade 03.30, vaknade av larmet 07.30 p.g.a att jag skulle iväg men fick (inte helt oväntat) beskedet att jag kunde stanna hemma, så jag vaknade nuuu :love:

Jobbar delad tur idag för första gången. 6:30-8:30 och 13-17. Värdelöst. Men just nu har jag inget bättre för mig.

De är inga höjdare, dessa delade turer. Vi blir inte av med dom nu när avtalet sagts upp, blir fler kanske:wtf:
Den turen är 7-10 15.30-22. Men vet andra ställen de har 7-12 sen på igen 15.30. Galet:banghead:

De är inga höjdare, dessa delade turer. Vi blir inte av med dom nu när avtalet sagts upp, blir fler kanske:wtf:
Den turen är 7-10 15.30-22. Men vet andra ställen de har 7-12 sen på igen 15.30. Galet:banghead:
vi hade så när jag jobbade inom vården. 7-12 och så på det 15:30-21:45
i värsta fall hade man en 6:30-17 tur dagen efter och så en dag till innan man var ledig

Spännande smoothie (som smakade över förväntan)
Gojibärsblandning
Ruccolasallad
Gurka
Morot
Banan
"superjuice" från typ Pauluns eller vad de heter
Clementin
Chiafrön
Dinkelkli
Ingefära
Probiotika
Chiliflakes

:p

@Sonic76

Fy tokigt precis ju. Det är bättre de anställer robotar till och jobba i vården då:meh:

En tvätt igång och dammsugit lite. Men nu började det snöa. Skulle ju tagit ut hästarna på en skrittur i em. Får se om det går med snön.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
4 945
Senast: MCP
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 862
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
728
Svar
18
· Visningar
302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat