Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, nu tycker jag fan synd om mig själv... har ett jävla munsår på g! :rage: :rage: :rage: Jag ska egentligen inte använda antiviraler men den här gången orkar jag inte göra som man ska :arghh: :arghh: så jag åkte upp till apoteket och köpte Zovirax och sedan har jag blandat till en ganska stark citronmelissolja (eterisk olja i jojobaolja) så nu får vi se vem som vinner! :devil: :devil:
Varför ska du inte ta antiviraler?

Kul med två mardrömmar inatt:meh: båda gjorde att jag flög upp ur sängen och tände lampan. Den ena handlade som vanligt om en spindel.
Tur jag bara jobbar till 10 idag!!:up:

Varför ska du inte ta antiviraler?

Pga mina mediciner som dunkar mitt immunförsvar (Humira och Imurel). Tydligen är det så att om jag blir riktigt sjuk någon gång så finns det risk att de inte fungerar om jag använt dem nu och då.

Jag kommer inte att göra det igen för munsår, jag har hittat lite fler grejor man kan använda. Problemet är bara att det tar lite tid att få hit dem (från England) så jag orkade bara inte den här gången. Tydligen någon ljusgrej bla. Värt att prova, den var inte dyr.

Är det ngn som vet vad damen hette som var med i Nyhetsmorgon strax före elva? Hon som hade jobbat för statsministern?

Pga mina mediciner som dunkar mitt immunförsvar (Humira och Imurel). Tydligen är det så att om jag blir riktigt sjuk någon gång så finns det risk att de inte fungerar om jag använt dem nu och då.

Jag kommer inte att göra det igen för munsår, jag har hittat lite fler grejor man kan använda. Problemet är bara att det tar lite tid att få hit dem (från England) så jag orkade bara inte den här gången. Tydligen någon ljusgrej bla. Värt att prova, den var inte dyr.
Hur är det med munsårsplåstren? Är det samma sak med dom?

Hur är det med munsårsplåstren? Är det samma sak med dom?

Nej, så länge det inte är någon antiviral (typ aciklovir) i dem är det ok. De jag ville ha tag på (Herpatch) har tydligen haft problem så de var tvungna att dra tillbaka en sändning så det är därför de inte finns att få tag på. De innehåller zink för att göra läkningen snabbare och jag tyckte det lät intressant att prova.

Nej, så länge det inte är någon antiviral (typ aciklovir) i dem är det ok. De jag ville ha tag på (Herpatch) har tydligen haft problem så de var tvungna att dra tillbaka en sändning så det är därför de inte finns att få tag på. De innehåller zink för att göra läkningen snabbare och jag tyckte det lät intressant att prova.
Ok, jag brukar använda compeeds och det tycker jag fungerar bra men jag vet inte vad det är i dom :)

Undviker allt som har med valet att göra idag.
Har röstat och kollar tidningarna imorron.
Nu ska jag dammsuga och börja packa.

Ska åka iväg och klippa mig om en timme.
Ikväll blir det långkoksgryta till valvakan. :d Bra med en sambo som vill laga mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 557
Senast: Marita73
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 862
Senast: hastflicka
·
Svar
18
· Visningar
302
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Uppdateringstråd 30