Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
I brist på te häromkvällen tog jag och blandade ihop lite valeriana och lakritsrot och resultatet blev att jag sov hela natten utan att vakna en enda gång :p
Testade i går med och och sovit som en stock hela natten...ganska trevligt måste jag säga att inte vakna sisådär 10 gånger per natt för ingenting utan att faktiskt sova :love:

vv städar av hemmet inför nya kattens ankomst imorgon, sen ikväll blir det lite jobb och så ska vi äta pizza till middag. Känns som jag inte ätit annat än onyttigheter hela veckan :(

vv städar av hemmet inför nya kattens ankomst imorgon, sen ikväll blir det lite jobb och så ska vi äta pizza till middag. Känns som jag inte ätit annat än onyttigheter hela veckan :(

Det blir lätt så om man är inne i en sorgperiod. Du står ju mitt i en omställning efter bortgången av Liza och att öppna upp ditt hem för en ny tisse. Hoppas allt går bra i morgon :) Uppdatera gärna med en liten bild sen på nya vännen.

Mja inte bara pga sorgen, var på Liseberg i tisdags (visserligen åt jag bara mat inget godis etc), i onsdags åt jag en gigantisk glasstrut till frukost och glass plus godis på kvällen, i torsdags gick vi ut och åt efter jobbet och då blev det burgare (en jättestor var mätt ända till lunch igår). Visserligen åt jag hyfsat igår, men det känns så dåligt och karaktärslöst av mig att bara vräka i mig massa saker. (och då har jag ändå varit extremt glassugen alla dagar i veckan).

Bilder kommer så fort lilla tissen känner sig modig nog att vara framme. :)

(och då har jag ändå varit extremt glassugen alla dagar i veckan).
Jag har funderat själv på det där sista veckan, om det inte är så att det sockersuget blir större när det är varmt och man lätt blir lite tröttare än normalt? Jag har nämligen också haft ett ovanligt sockersug sista tiden och i går vaknade jag upp efter en kort vila med helt galet sockersug! :wtf: (japp åkte till affären och köpte godis :o)
Eller så kanske det helt enkelt bara är jag som är konstigtO_o

I brist på te häromkvällen tog jag och blandade ihop lite valeriana och lakritsrot och resultatet blev att jag sov hela natten utan att vakna en enda gång :p
Testade i går med och och sovit som en stock hela natten...ganska trevligt måste jag säga att inte vakna sisådär 10 gånger per natt för ingenting utan att faktiskt sova :love:
Hmm... man kanske skulle prova Valeriana, även om jag är skeptisk. :cautious:

@EmmaW jag är nog mest sugen hela tiden, försöker ju dessutom sluta stegvis med onyttigheter så är nog en hel del psykiskt i det :)
Glass är jag dock mer sugen på nu på sommaren än på vintern, även om jag suttit och smällt i mig en hel Ben o Jerrys i en bil på folkaparkeringen i Kiruna i januari när det var 20 minus ;)

Hmm... man kanske skulle prova Valeriana, även om jag är skeptisk. :cautious:
Jag har ju använt valerianatabletter som man köper på apoteket och visst funkar dom lite...men wow vilken skillnad med lite riktiga örter i te :love: verkar snabbt, och så vaknar man pigg dagen efter...jag tror jag är kär :laugh:

Vaknade i hängmattan (ja jag är uteliggare nu) vid 9 av att grannen på ena sidan spikade för fullt på sitt nybygge till verkstad och grannens barn på andra sidan drog iväg tokgasandes med en bil som troligen saknade allt vad ljuddämpare hette. Bra att nån väcker mig annars hade jag LÄTT kunnat sova till 11. :o

Varit på Stadsmissionen. Hittade en rätt svulstig svartmålad piedestal i trä. Tror nog nån slags skulptur el liknande kan passa på den, eller en kruka kanske:p

Sen en illa ledbruten syrenhortensia på bauhaus. Men på rea så kanske räddade den;)

Alltså jag brukar ju ha en benägenhet att göra bort mig när jag sjunger med musik i lurarna :p men nu sitter grannen och lyssnar på musik i mobilen utan lurar och sjunger med i texten på sin uteplats :laugh::laugh::laugh:
Det finns helt klart dom som har värre sångröst än mig :D

Alltså jag brukar ju ha en benägenhet att göra bort mig när jag sjunger med musik i lurarna :p men nu sitter grannen och lyssnar på musik i mobilen utan lurar och sjunger med i texten på sin uteplats :laugh::laugh::laugh:
Det finns helt klart dom som har värre sångröst än mig :D
:rofl: :rofl: :rofl:

Apropå whiskey, det duger bra som substitut till K-sprit och att tända grillen och fotogenköket med,,,,,,,,,,och göra ren penslarna i. Ja enligt mig alltså, men jag är inte mycket för alkoholhaltiga drycker alls, jag har tom. en halv flaska glögg kvar sen Lucia. "Hur många flaskor jag köpte"? En. :D

Så olika det kan vara... I kväll faller regnet i massor :banana:och för första gången på hela sommar kom inte :eek: hästarna vid intaget utan jag fick vackert kliva ut i mörka spöregnet och hämta hem alla tre som stod mitt ute i hagen och njöt för fulla muggar :p
Väl hemma vände hunden i dörren hela 6 gånger med en blick som sa att kvällskissen absolut inte var nödvändig i allt regn :D
Har man kommit så långt att allt detta är avklarat har man lixom gett upp den biten att inte bli mer blöt så då kan man helt enkelt slappna av och hoppa en vattenpöl här och där och låtsas som ingen ser :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 536
Senast: Marita73
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 782
Senast: hastflicka
·
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka