Tråd för värdelöst vetande del 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
@lil-sis vad tråkigt med missfallet :(

VV är inte alls så trött som jag trodde jags kulle vara efter att ha vaknat så tidigt, nu blir det dock att diska och sedan krypa ner i sängen. ska vara på jobbet senast 6 för att inte missa bussresan till Sthlm :)

@lil-sis Beklagar :( Stor kram!

Genomförkyld, Bihåleinflammation och feber :(
Det gör så galet ont så jag knappt vet var jag ska ta vägen ....:wtf:

Stör mig lite på orättvis behandling vid bokningarna av resurspass på jobbet. Verkar mest vara klubben för inbördes beundran mest:(

Jag är rädd att jag kommer vara för uppklädd på kalaset idag!:o Nåja... Jag får väl tänka att folk kommer titta för att jag är så JÄVLA SNYGG!:p:rofl:

Hur mycket snor kan en människa igentligen producera ? :wtf:
Nu kollade jag till och med upp det:
"Snor består till övervägande del, runt 95%, av vatten. Resten utgörs av olika proteiner, lite kolhydrater, fetter, med mera. Mängden snor när man är förkyld känns ofta större än vad den är, en undersökning har visat att förkylda personer snyter ut cirka 14 gram snor per dygn i genomsnitt."

Nu kollade jag till och med upp det:
"Snor består till övervägande del, runt 95%, av vatten. Resten utgörs av olika proteiner, lite kolhydrater, fetter, med mera. Mängden snor när man är förkyld känns ofta större än vad den är, en undersökning har visat att förkylda personer snyter ut cirka 14 gram snor per dygn i genomsnitt."

Tack för infon :D
Känns som om jag borde ha en hel sjö i mina bihålor i så fall så mycket som jag snyter mig heeeeela tiden :rofl:

Tack för infon :D
Känns som om jag borde ha en hel sjö i mina bihålor i så fall så mycket som jag snyter mig heeeeela tiden :rofl:

Själv blev jag äcklad.. "snor består av 95% vatten samt protein, kolhydrater, fetter o.s.v".. väntar på att det finns en rapport som säger man kan äta sitt egna snor om man blir strandsatt och behöver typ vatten, protein, kolhydrater.. *spy*

Själv blev jag äcklad.. "snor består av 95% vatten samt protein, kolhydrater, fetter o.s.v".. väntar på att det finns en rapport som säger man kan äta sitt egna snor om man blir strandsatt och behöver typ vatten, protein, kolhydrater.. *spy*
Vidrig tanke :eek:

Vv:
Maten är i ugnen så nu sitter jag och äter godis i väntan på att den ska bli klar:d ....det har sina fördelat att vara vuxen :D

Jobbat på en annan grupp idag. Gick bra fast jag visste inte om jag kommit rätt först.

Har shoppat tokmycket den sista veckan. ( På Tradera en tavla, eccosneakers och två krokar, till huset tre tilluftsventiler, jodpuhrs skor på en sida med bra rea på dom och lite grejer från shopping4net:/. ) Kul men ska ju betala allt med.

Känner mig deppig. Tänker på när jag gick i skolan, blev mobbad. Hur länge ska det ta innan jag kan komma över det? :cry:
Arga och hatiska pojkar, varför var de elaka mot mig, jag hade inte gjort dem något. :cry: :cry: :cry:

Kollar deras profiler på Facebook och ser att de kompisar som var snälla mot mig är vänner med mobbarna, hur kan de vara vänner med såna som varit så elaka? Iofs kanske de är snällare människor idag än då...

Senast ändrad:
Känner mig deppig. Tänker på när jag gick i skolan, blev mobbad. Hur länge ska det ta innan jag kan komma över det? :cry:
Arga och hatiska pojkar, varför var de elaka mot mig, jag hade inte gjort dem något. :cry: :cry: :cry:

Kollar deras profiler på Facebook och ser att de kompisar som var snälla mot mig är vänner med mobbarna, hur kan de vara vänner med såna som varit så elaka? Iofs kanske de är snällare människor idag än då...
Min erfarenhet säger att det behöver inte alls vara så att dom faktiskt är "vänner" utan många lägger till människor dom träffat nån gång eller vuxit upp med. Det behöver inte betyda att dom har en faktisk relation i dag. Jag har reflekterar över samma sak nämligen.
Jag kom över min mobbing genom att inse att felet aldrig låg hos mig, att han som mobbade mig i sig inte varken mådde bra eller riktigt frisk. I dag har jag förlåtit honom, för att han var svag och tog ut det på mig i 8 år. Det tar tid och det är en befrielse att äntligen kunna förlåta.
En sund människa har inget behov av att trycka ner någon annan.
I efterhand har jag insett hur stark jag var som tog mig igenom det. Och det är du med.
Det dom sa och gjorde var för att sänka dig, för att höja sig själva så ingen skulle se hur små dom igentligen är. Rädda för att bli avslöjade som svaga.
Du är stark och fantastisk precis som du är. Våga tro på det :)

En fundering dyker upp. Hur kommer det sig att du tittar på deras FB-konto? Hur kommer det sig att du lägger din tid och energi där?

Hur länge det tar att komma över det hela? Det lätta svaret är "när du själv väljer att göra det", dvs den dagen de tappar makten över dig. Så länge du tittar på deras FB-konto..så har de fortfarande makten över dig. Det svåra är att komma dit i känsla o handling. :)

/Squie - som fortfarande är påverkad av sin uppväxt men inte bryr sig om sina mobbare. Hon tänker att "alla har vi problem/något tufft problem att bära"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 334
Senast: Tarnin
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
765
Senast: Tilly_85
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 592
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V