Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tjockistråden!

och du är ännu duktigare, för cykla har jag jättesvårt för... Får ont i öronen av fartvinden :(
För 2, eller var det 3??, somrar sen lyckades min kära make sladda av grusvägen och trycka till ett hörn på bilen (=spräckt lykta och kylare, inte värre än så) en timme innan jag skulle åka till jobbet. Just då hade vi bara en bil. Så jag var tvungen att kasta mig upp på hans gamla 10-växlade cykel (den enda vi hade hel och igång just då) och cykla till jobbet ca 1,5 mil bort, helt otränad... (och på en såndär gammal SMAAAL cykelsadel, så jag fick blåmärken på insidorna av sittbenen :eek: ) Fast det var nästan ännu värre när jag sen skulle cykla hem från jobbet klockan 6 på morgonen :( hade så j***a ont av mina nämnda blåmärken och jobbskorna (stålhättevariant) är inte sköna att promenera i...

KL

Tog tag i mitt liv och promenerade 40 min idag, inte "kunnat" på två dagar pga kraftig träningsvärk efter att ha varit flytthjälp.

*kl

Ackis utredningstid är verkligen 12 månader och jag har inte tid med det. Jag fick nästan panik när de berättade det.

Men man kunde be sin remitterande läkare om att få bli prioriterad. Nu skrev jag egenremiss så det går inte men jag har bett läkaren på fertilitetskliniken att skriva ett sådant. Det var ändå han som satte tidspressen på mig.

och du är ännu duktigare, för cykla har jag jättesvårt för... Får ont i öronen av fartvinden :(
För 2, eller var det 3??, somrar sen lyckades min kära make sladda av grusvägen och trycka till ett hörn på bilen (=spräckt lykta och kylare, inte värre än så) en timme innan jag skulle åka till jobbet. Just då hade vi bara en bil. Så jag var tvungen att kasta mig upp på hans gamla 10-växlade cykel (den enda vi hade hel och igång just då) och cykla till jobbet ca 1,5 mil bort, helt otränad... (och på en såndär gammal SMAAAL cykelsadel, så jag fick blåmärken på insidorna av sittbenen :eek: ) Fast det var nästan ännu värre när jag sen skulle cykla hem från jobbet klockan 6 på morgonen :( hade så j***a ont av mina nämnda blåmärken och jobbskorna (stålhättevariant) är inte sköna att promenera i...

Slänga sig upp på en cykel och cykla 1,5 mil helt otränad - det sabbar vilken rumpa som helst :eek: . Det är mycket därför jag förösker träna lite innan jag ska börja cykla till jobbet. Konditionen kommer så småningom - men att vänja rumpan och sittbenen - det är en helt annan sak. Det gör helt enkelt svinont innan man vant sig och det känns som om man skulle vara tvungen att spetta loss sig från cykeln när man väl är framme ;)

Som tur är har jag inga problem med fartvinden. Jag gillar verkligen när jag har kondition nog att cykla fort :p

/Lizzie

Du vet att jag är lite orolig för dig när du tar de där läskiga tabletterna... Jag ska inte tjata på dig om dem ;), men skulle vilja ge dig rådet att kanske köra dem varannan vecka eller så - eller varför inte som nån form av 5:2-metod. För risken när man går ner sådär fort på att man inte äter är den jag nämnde i början av den här tråden, som jag blev så utskälld för :p - kroppen ställer in sig på svält och när du sen börjar äta igen lagrar den på sig ännu mer och resultatet blir jojobantning. Jag misstänker att det skulle kunna vara orsaken till att långtidsresultatet av behandlingen inte blev så bra som man önskat.

Jag vet att man inte ska gå ner för fort och jag tror inte heller att piller är någon universallösning på övervikt. Då hade fler ätit det och färre opererat magsäcken.
Jag såg det mer som en hjälp att starta viktnedgången och äta mindre portioner utan att för den skull behöva gå hungrig (och det funkar). Något jag märkt är att känsligheten för pillren avtog rätt fort, efter drygt en vecka kom hungern tillbaks, även om jag tagit piller. Dock känner jag att ämnesomsättningen är förhöjd fortfarande. Aja, vi får se hur det fortsätter.

Angående att ta dem varannan vecka tror jag att det är en dum idé, eftersom de även hjälper mot depression och kontrollerar vissa receptorer i hjärnan, håller man då på och går av och på dem kan man nog sabba psyket rätt ordentligt och hamna i en depression eller värre

*kl

Min läkare på fertilitetskliniken har skrivit till överviktsenheten och förklarat varför det vore bra att skynda på min utredningstid :love:

Det allra bästa vore förstås om jag plussar på lördag men det är inte troligt.

Åh men lil-sis gud vad bra! Hoppas allt går i lås för dig snarast möjligt!

Början av maj ska jag träffa SSK, sen är de bara dietist och kirurg kvar :p
De sade 1-3 mån mellan varje besök och den som har kallat till SSK är den jag pratade med förra veckan så kanske att min förklaring hjälpte lite grann och då birde läkarens intyg knuffa på resten :D

*kl

Min läkare på fertilitetskliniken har skrivit till överviktsenheten och förklarat varför det vore bra att skynda på min utredningstid :love:

Det allra bästa vore förstås om jag plussar på lördag men det är inte troligt.

Hoppas, hoppas, hoppas!

Dels på plus och dels för att de verkligen snabbar på det hela, sjukvården är ju ofta förbannat slö.
Det vore ju fantastiskt om det löser sig för dig äntligen.

nja, jag minimerar cyklandet istället...
vi bor ändå för långt ut på landet för att det ska vara praktiskt att cykla när man ska någonstans.

*knapplån*

Idag va det dags för vägning igen. Det visade sig att jag har tappat 1,3 kg senaste veckan. Det måste bero på de tuffa dressyrlektionerna :). Sedan den 1 januari har jag nu totalt tappat 15,8 kg. Det känns verkligen toppen.

Nu är det snart dags att köpa lite nya kläder känner jag då allting hänger och slänger. En liten sommargarderob får inhandlas på Gekås när jag ska dit den 3 maj. Den 25 maj åker vi utomlands så då måste man ju ha riktiga sommarkläder och badkläder. Får panik bara av tanken att visa mig i bikini.

nja, jag minimerar cyklandet istället...
vi bor ändå för långt ut på landet för att det ska vara praktiskt att cykla när man ska någonstans.

Jag tänkte inte bara som transport från A till B, det är ju superbra motion! Att ha startpunkten på landet är ännu bättre, då kan man verkligen cykla från första metern och inte stå vid rödljus mm.

Alltså, jag förstår precis hur du menar - speciellt med tanke på ditt cyklande ;) - men det finns flera problem med den biten. Dels åker jag oftast iväg för att handla och man storhandlar inte till en stor familj med cykel. Dels tar det alldeles för lång tid att cykla när man ska någonstans härifrån. Och utöver detta så har jag mina kroppsliga besvär (reumatiskt) som gör att det är dumt att ge sig iväg för långt hemifrån. Det är så himla dumt att vara för långt borta när smärtan slår till, så att man har svårt för att ta sig tillbaka.
(det var vidrigt att vara en dryg mil hemifrån, då när jag tvingats cykla till jobbet, på väg hemåt och det smärtade överallt. Aptrött efter både en hel natts jobb och dessutom med smärtor orsakade av både det ena och andra...)

tillägg, efter att ha läst lite noggrannare...
Nej, eftersom jag får ont av att cykla - både i öron och övriga kroppen - så är det inget jag har lust att göra för motionens skull. Jag rör på mig på andra sätt istället.

Senast ändrad:

Man behöver inte cykla fyra mil bort och fyra mil hem. Man kan göra sig en mindre runda där man har precis så långt hem som man själv bestämmer hela tiden.

Det är alltid lika långt "hem" från crosstrainern...
Och frisk luft får jag när jag är ute och tar hand om mina djur ;)

(här finns inga "rundor", för övrigt, och cykla bortåt, vända och samma väg hem är rätt trist)

Och jag vill veta var man får tag i tabletterna,för nu har jag ledsnat på att inte gå ner knappt 2 kg på 3mån och 9 dagar.
PMa gärna!!

En vecka till har gått, eftersom effekten avtog lite så har jag ätit mer nu, men 1 kg ner denna veckan är helt ok ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 227
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama